Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Krank kollar på Black Mirror

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Brynolf, Igår, 12.47
11 responses
143 visningar
0 gillar
RasmusL
av RasmusL

Skapad av God45, Igår, 16.50
13 responses
210 visningar
0 gillar
Herr Grönstedt  
Skapad av Brynjard, 18 August 2018, 13.19
32 responses
759 visningar
0 gillar
Nässe
av Nässe

Skapad av ceruleanfive, 19 April 2017, 16.51
133 responses
3.171 visningar
9 gillar
ceruleanfive  
Skapad av krank, Igår, 18.12
0 responses
7 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, Igår, 18.11
0 responses
15 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Brynolf, Igår, 15.03
3 responses
86 visningar
1 gillar
Ram
av Ram

Skapad av Khan, Igår, 10.09
7 responses
203 visningar
5 gillar
Björn den gode  
Skapad av Widundret, 16 August 2018, 10.52
2 responses
192 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av ragngand, 28 July 2018, 16.52
1 response
145 visningar
0 gillar
ragngand  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Jag skulle vara mycket intresserad av en diskussion kring S04E01 (USS Callister), men dit är det juh ett slag.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av cogitare Visa inlägg
      Såg också första avsnittet konstaterade (som flera andra här uppenbarligen) att det var för 'over the top' och kändes inte realistiskt eller särskilt underhållande så det blev det avsnittet och sen har jag inte tittat mer.

Cog.
      Undvek också serien just pag detta avsnitt. Har dock särskilt letat upp S04E01 eftersom jag är en fan av Star Trek

...men dit är det ju evigheters evigheter, iallafall om Krank tänkte ha sig ett liv eller så

Kommentera

Jag har sett Black Mirror S02E01: Be Right Back.

Det var ett ganska intetsägande avsnitt, utan djupare insikter än "om du skapar en faksimil av en människa utifrån dess närvaro på sociala medier, så kommer den troligen inte att vara tillräckligt nära originalet för att kunna ta dess plats". Jag antar att för en del kanske hela grejen var ny? Det här med att skapa en fejkad "uppladdad" version av en människa utifrån andras syn på den människan?

Jaja, den var åtminstone inte speciellt teknikalarmistisk. Tvärtom tyckte jag nog att den närmast var optimistisk. Sedan tänker väl jag att faksimilen förr eller senare blir bra nog för att fixa alla tänkbara tester, och då kanske den fortfarande inte är den människa den skapats utifrån, men då är den ju minst lika "medveten" som alla oss andra, och så. Och det är ju lite coolt.

Kommentera

Black Mirror har jag bara sett två och ett halvt avsnitt av. Är osäker på om chansen att jag återupptar den minskar eller ökar med den här tråden.

I alla fall, jag ser fram emot mer buffykrankande. Krankbuffande. Serien finns på Viaplay ifall du letar efter buffyströmming.

https://viaplay.se/serier/buffy-the-vampire-slayer

Kommentera

Ursprungligen skrivet av PowerNap Visa inlägg
            I alla fall, jag ser fram emot mer buffykrankande. Krankbuffande. Serien finns på Viaplay ifall du letar efter buffyströmming.

https://viaplay.se/serier/buffy-the-vampire-slayer
            Nackdelen: betala för ännu en streamingtjänst enbart för Buffy... Jag ska fundera vidare och se om jag kommer fram till någon lösning.

Kommentera

Du behöver surfa runt, mannen. Utnyttja gratismånader. Pausa de tjänster du inte använder medan du skummar grädden av sortimentsmoset på annat håll. Och om du kör med Viaplay ett tag kan du se Community.

Ber om ursäkt för OT. Tänker vara tyst nu.

Kommentera

Arbetar …
              X