Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Det här med tilltugg till rollspel...

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Inkognito, 14 November 2018, 20.46
4 responses
250 visningar
2 gillar
Minimoni  
Skapad av Khan, Idag, 12.54
17 responses
187 visningar
1 gillar
Gurgeh
av Gurgeh

Skapad av Rickard, 02 August 2018, 18.13
23 responses
897 visningar
9 gillar
Bolongo
av Bolongo

Skapad av Mannen i skogen, Idag, 16.36
0 responses
23 visningar
0 gillar
Mannen i skogen  
Skapad av Cyberhest, 27 November 2018, 12.12
3 responses
196 visningar
4 gillar
Cyberhest  
Skapad av God45, 27 March 2018, 21.04
88 responses
4.706 visningar
12 gillar
God45
av God45

Skapad av Minion X, Idag, 00.50
4 responses
155 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot

Skapad av Skarpskytten, 02 July 2018, 09.29
4 responses
429 visningar
0 gillar
Skarpskytten  
Skapad av buenaventura, 23 November 2018, 13.15
8 responses
172 visningar
0 gillar
buenaventura  
Skapad av ceruleanfive, 26 November 2018, 09.48
3 responses
101 visningar
6 gillar
ceruleanfive  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Det här med tilltugg till rollspel...

Vad är egentligen ett bra tilltugg på rollspelsbordet? Nu pratar jag inte hel måltid, alltså inte pizza, hamburgare, ostronbrickor och sånt.

Vi har länge kört med gifflar och fruktläder, men jag känner mig lite trött på bägge två. Ostbågar är inte min kopp te och chips blir så kladdigt. Vad ska vi snaska på? Smågodis? Hembakta småkakor? Vem har bra tips?

Dina fienders blod!

Och vingummin. De är det perfekta rollspelsgodiset.

Kommentera

Kakor och plockgodis är mitt gift när det kommer till rollspels-snacks. Båda funkar, generellt sett, utmärkt till den makalösa drycken kaffe :)

Cog.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
        Dina fienders blod!
        Kladdar inte det för mycket vid bordet?

Ursprungligen skrivet av cogitare
        Kakor och plockgodis är mitt gift när det kommer till rollspels-snacks. Båda funkar, generellt sett, utmärkt till den makalösa drycken kaffe :)
        Kakor är bra. Har du något du föredrar? Gärna något som inte smular alltför mycket... Att kaffe är en makalös och mästerlig accessoar till rollspel tror jag är allmänt accepterat. :)

Kommentera

Förutom de självklara som chips/snacks så brukar vi ha ölkorv och små ostar.
          En gång körde vi med brytbröd och röror att ha på. Fungerade bra men risk för kladdigt.

Kommentera

Bara ett allmänt tips när det gäller ostkrokar å sånt är att man kan köpa ostbollar istället och hälla upp i en skål plus äta med sked. 100% kladdfritt

Bra tips till när man ska ge ungarna oxå

Kommentera

Ursprungligen skrivet av .113 Visa inlägg
              Bara ett allmänt tips när det gäller ostkrokar å sånt är att man kan köpa ostbollar istället och hälla upp i en skål plus äta med sked. 100% kladdfritt
              Har för mig jag såg någon gif på folk som åt ostbollar med pinnar för att minska kladdet. Känns lite innovativt.

Men tyvärr är ostbågar något jag inte kan med rent smakmässigt. Personlig preferens.

Ursprungligen skrivet av Wasabi
              Förutom de självklara som chips/snacks så brukar vi ha ölkorv och små ostar.
              En gång körde vi med brytbröd och röror att ha på. Fungerade bra men risk för kladdigt.
              Jag gillar ju att baka och har bjudit på både kakor, bullar och lite skumma tårtor. Är det bättre med bröd och röror än sockerbomber?

Kommentera

Körsbärstomater och vindruvor har varit vanliga syner på spelbordet här. Så även te.

Kommentera

Ölkorv är det ultimata snackset, gärna med en trevlig öl till också.

Kommentera

Det perfekta snackset är inget snacks alls. Föredrar om folk äter innan/efter (eller i en pause). Lite som på bio - det stör upplevelsen.

Kommentera

Allting som är/blir kladdig, så att tärningar blir sådär glansiga och papper får fläckar, gärna själva rollspelsböckerna.

Jag rekommenderar varmt extra oljiga chips, chocklad av märket KEX (de smälter snabbt som fan) och givetvis en riklig mängd olika dippor.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Khan Visa inlägg
                        Har för mig jag såg någon gif på folk som åt ostbollar med pinnar för att minska kladdet. Känns lite innovativt.

Men tyvärr är ostbågar något jag inte kan med rent smakmässigt. Personlig preferens.

Jag gillar ju att baka och har bjudit på både kakor, bullar och lite skumma tårtor. Är det bättre med bröd och röror än sockerbomber?
                        Ja själv äter jag helst lättsaltade räfflade chips om jag ska äta nått sånt men hellre till film än rollspel. En kaka eller bulle tycker jag nog passar bättre då man kan ta en liten paus och äta, eller äta den till, utan att det stör lika mycket som typ chips och godis ätande i tid och otid.

Kaffe eller något annat att dricka är nog det enda vi alltid haft.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
                          Körsbärstomater och vindruvor har varit vanliga syner på spelbordet här. Så även te.
                          Även färska bär är schysst, men rätt dyrt. Det händer att jag tar med morötter och dip också.

Men te, det är ett absolut måste.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Scitalis Visa inlägg
                            Ölkorv är det ultimata snackset, gärna med en trevlig öl till också.
                            Alkohol är aldrig trevligt vid spelbordet i min erfarenhet, hur små mängder det än rör sig om. Men det är en helt annan diskussion som vi kan ta någon annanstans än här.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg
                              Det perfekta snackset är inget snacks alls. Föredrar om folk äter innan/efter (eller i en pause). Lite som på bio - det stör upplevelsen.
                              För mig handlar det om att man ska hålla sig pigg hela spelmötet igenom och då brukar det behövas lite blodsockerhöjande efter någon timme eller två. Men i teorin håller jag med dig, fullt fokus på spelet är alltid bäst.

Kommentera

Arbetar …
                              X