Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Verklighet > dikt: "Tickled" på SVT play

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av krank, 16 August 2017, 12.38
4 responses
39 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av micke_p, Igår, 13.55
3 responses
123 visningar
4 gillar
Henke
av Henke

Skapad av Honken, Igår, 11.23
2 responses
117 visningar
0 gillar
Honken
av Honken

Skapad av ceruleanfive, 19 April 2017, 16.51
48 responses
1.083 visningar
9 gillar
ceruleanfive  
Skapad av krank, 16 August 2017, 12.40
3 responses
115 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Pntus, 11 August 2017, 16.03
5 responses
149 visningar
0 gillar
Pntus
av Pntus

Skapad av Arfert, 15 August 2017, 15.12
11 responses
519 visningar
4 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av Eagi, 06 July 2017, 15.18
14 responses
505 visningar
4 gillar
Eagi
av Eagi

Skapad av Honken, 16 August 2017, 19.17
3 responses
218 visningar
1 gillar
Honken
av Honken

Skapad av talgboll, Igår, 09.16
0 responses
69 visningar
1 gillar
talgboll  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Verklighet > dikt: "Tickled" på SVT play

Det är svårt att skriva något om "Tickled" utan att spolia, men den som någonsin uppskattat ett gott rollspelsäventyr måste se den här. Och allt verkar ha hänt på riktigt!

Spoiler av de första 20 minuterna. Läsa bara detta om du inte är redo att ta kanontips från internet helt blint:

Spoiler: 

En journalist från Nya Zeeland hittar en rolig youtube-video av unga killar som kittlar varann i något som kallas World Endurance Tickling Championship eller något. Det arrangeras av Lana O'Brien Company eller något i New York. Han tycker det ser kul ut och skickar ett mail för att kolla om han får göra ett program av det, men får ett provokativt och homofobiskt svarsbrev om att han är gey och att kittling är en strikt heterosexuell sport och annat. Sen blir han mailterrad av Lana O'Brien i flera veckor med hot om stämning och annat. Hon skickar tre anställda i företaget till NZ för att prata med honom. De dyker upp (finns på film), och nu börjar det blir jäkligt skruvat... Alltså rent hisnande.
    Last edited by Fridigern; 07 February 2017, 10.48.

Ville bara säja att den filmen är super bra!

Kommentera

Häller med ovanstående talare! Det är en höjdare.

Kommentera

Såg filmen i lördags pga rekommendationen här men vet inte vad jag ska tycka. Känns alltid dubbelt när vårt eget lag (dvs pro social rättvisa) börjar med
        Spoiler: 
        call out culture och doxning och public shaming. Gillar inte det. Jag minns att det "andra laget" gjort liknande filmer om ex vis Anita Sarkeesian. Å andra sidan var måltavlan ju rätt så oetisk själv och doxade diverse unga grabbar enbart för att få kickar. Tickled-dokumentären gav bara igen med samma medel? Men jag vill ju inte att vi ska använda samma medel som dom. The goal of the one descending is not to debase herself.

David D'Amato dog kort efter att filmen kom ut. Ser ut som självmord vad jag kan se? Det står bara died suddenly.

Det jag kan säga är iaf så här. Filmen är väldigt annorlunda, och det är svårt att såga ett verk som gör något annorlunda, det finns inget riktigt att jämföra med. Jag menar jag kan säga "vad ska man med Labyrinth Lord till när Svärd & Svartkonst finns?" men kan inte säga "vad ska man med Tickled till när [????] finns?" Vi hade roligt när vi såg filmen samtidigt som jag hade en ambivalent känsla i magen.

Kan definitivt inte oreserverat rekommendera Tickled.
        Last edited by 2097; 27 March 2017, 13.21.

Kommentera

Arbetar …
        X