Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad heter det textbaserade, samberättar-spelet för två?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av krank, 19 March 2019, 19.35
39 responses
823 visningar
4 gillar
Måns
av Måns

Skapad av McAber, 22 October 2018, 16.05
10 responses
241 visningar
4 gillar
McAber
av McAber

Skapad av Kroken, 28 February 2019, 13.31
11 responses
427 visningar
7 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av Anchorman, 02 January 2019, 17.43
7 responses
224 visningar
0 gillar
Osbjer
av Osbjer

Skapad av VildKatt, Idag, 01.08
1 response
36 visningar
1 gillar
Vicotnik  
Skapad av S.I.R.E#01, 20 March 2019, 11.24
5 responses
210 visningar
0 gillar
da_bohz
av da_bohz

Skapad av Cyberhest, 27 November 2018, 12.12
8 responses
385 visningar
4 gillar
Cyberhest  
Skapad av konstanten, 20 March 2019, 10.54
6 responses
262 visningar
3 gillar
Staffan
av Staffan

Skapad av Rymdhamster, Igår, 20.03
3 responses
49 visningar
4 gillar
da_bohz
av da_bohz

Skapad av wilper, Igår, 21.12
0 responses
60 visningar
0 gillar
wilper
av wilper

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Vad heter det textbaserade, samberättar-spelet för två?

För några år sedan spelade jag ett otroligt coolt textbaserat samberättarspel på Google Waves med en forumit som jag inte minns namnet på.
    Jag kommer inte ihåg några hårda data som benämningar, regler mm, det var han som introducerade mig till spelet.
    Det fanns en struktur i berättelsen och vi hade varsin roll och man gjorde olika val. Jag kommer ihåg att det fans en hjälte som kanske var jag. Det kanske lite olika element vi lade bland, så som monster, den älskade och lite annat. Vi turades om att skriva korta stycken. Det kanske fanns poäng på nåt sätt.
    Jag har inte tillgång till Wavestråden längre så jag kan inte kolla upp våra kommentarer, jag har bara sparat själva berättelsen.

Är det nån som kan ha ett hum om vad det vi spelade?
    Sessionen hette "Mitt namn är Scott" tror jag, det var iaf i det namnet jag sparade den.

Ingen aning men tänkte på detta http://adept-press.com/games-fantasy-horror/slay-wme/

Kommentera

Jamen det var ju alldeles rätt! S/lay w/Me hette det ju!
      Jag har som sagt bara spelat det en gång efter en intro i en chatt. När jag nu ser beskrivningarna av spelet kommer jag ihåg min medspelares genomgång, han nämnde det mesta men jag tror att mekanikerna kanske klickade lite här och där.
      Det var väldigt kul dock och jag tycker det passade fantastiskt bra som brevväxling.

Tack för hjälpen Hans!

Kommentera

Om jag skulle gissa så var det Poppe /Christoffer du spelade med.

Kommentera

Jamen det ringer ju en klocka!
          Wow vad häftigt!
          Finns han här?
          Ska se om jag hittar honom.
          Om nån som ser detta känner honom får han gärna skriva ett tjena här, hade varit kul att surra med honom :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Zebulon Visa inlägg
            Om nån som ser detta känner honom får han gärna skriva ett tjena här, hade varit kul att surra med honom :)
            Tjena. Yes. Finns här, men frekvensen av mina inloggningar är inte speciellt hög. En gång per halvår typ. Om ens det. Haha. Högre än mängd rollspel jag hinner med att spela dock.

Yes! Minns det som riktigt fint måste jag säga, minns inte jättemycket av det faktiska spelet, en mörk stad kanske, med höga murar runt sig kanske? Gillar S/Lay W/Me mycket fortfarande riktigt fint spel som jag gärna skulle spela igen som något längre. Minns jag inte helt fel, nu var det år sen jag faktiskt läste texten, så är lite poängen att probe:a sin medspelare och få hen att vilja stanna hos sin älskade och inte bege sig iväg, så blir som ett utforskande i vem hjälten är och vad hen söker för att finna en trygg plats/lugn/harmoni/etc.

Kommentera

Arbetar …
            X