Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad ska ni spela på Gothcon?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Flanellkatt, 11 February 2019, 05.26
160 responses
9.259 visningar
2 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av afUttermark, 13 February 2019, 14.22
35 responses
762 visningar
2 gillar
Henke
av Henke

Skapad av God45, Igår, 19.35
11 responses
119 visningar
0 gillar
pappa
av pappa

Skapad av krank, 11 February 2019, 22.43
2 responses
44 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av entomophobiac, Igår, 16.40
7 responses
182 visningar
2 gillar
entomophobiac  
Skapad av Svarte Faraonen, Igår, 09.11
25 responses
370 visningar
1 gillar
Quadrante  
Skapad av Galdermester, Igår, 16.44
3 responses
73 visningar
0 gillar
Siljestam  
Skapad av Henke, Igår, 13.39
17 responses
339 visningar
2 gillar
entomophobiac  
Skapad av clarence redd, 14 February 2019, 22.08
15 responses
476 visningar
8 gillar
Grisodlar'n  
Skapad av Leon, 11 January 2019, 14.33
121 responses
4.467 visningar
2 gillar
Leon
av Leon

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Nu är det klart att jag ska spela Hjältarnas tid (fredag 10-15), Coriolis (fredag 16-21) och Western (lördag 10-15). Om någon vill göra oss sällskap finns det plats för en eller eventuellt två spelare till. Förutom mig består laget i nuläget av icke-forumiter, alla trevliga och rumsrena (med reservation för att jag faktiskt inte träffat en av deltagarna, men jag litar på mellanhandens omdöme). Tre bokade pass känns för övrigt väldigt lagom. Då hinner jag även besöka butikerna, surra med diverse folk, spela drop in samt spelleda något äventyr i retrorymden om andan faller på.
    Last edited by luddwig; 28 January 2019, 20.08.

Kommentera

Spelgruppen Kerbango kommer till GothCon även i år.

Det är alltså jag, Henkedge och Hakoon som tar oss upp från Skåne för fjärde året i rad. Vi har följande spel inbokade och fyller gärna på med fler spelare. Vi har dock några förfrågningar på gång redan så jag vet inte exakt hur många platser i varje spelpass, ska försöka uppdatera om det snart. Men är ni intresserade av att spela ihop så skicka ett PM.

Symbaroum - Mörkret kallar: Fr 10:00-15:00

Kutulu - Terror på 200 meter: Fr 16:00-21:00

Western - 1.000 dollar för El Tuerto: Lö 10:00-15:00

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Paal Visa inlägg
        Spelgruppen Kerbango kommer till GothCon även i år. Det är alltså jag, Henkedge och Hakoon...
        Jag kan intyga att det här är ett riktigt toppengäng att spela med. Väldigt trevliga, avslappnade och roliga alla tre.

Kommentera

Jag arrar både Ur Varselklotet och Kutulu i år, där planen är att spelleda ett pass på båda. Sedan håller jag en workshop om att skriva skräckrollspel på lördagen och ska besöka Leia/QueerNördarna-rummet, så det är ett späckat schema!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av gabrielledebourg Visa inlägg
            Jag arrar både Ur Varselklotet och Kutulu i år, där planen är att spelleda ett pass på båda. Sedan håller jag en workshop om att skriva skräckrollspel på lördagen och ska besöka Leia/QueerNördarna-rummet, så det är ett späckat schema!
            Skulle mycket gärna testat något av Varselklotet eller Kutulu bara för att pröva att ha dig som spelledare.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Lightshy Visa inlägg

Skulle mycket gärna testat något av Varselklotet eller Kutulu bara för att pröva att ha dig som spelledare.
              Det kan rekommenderas!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
                Jag kollade genom foldern men hittade inget vanligt arr som lockade.

Men Indierummet och OSR-Hörnan är gedigna källor till kul för mig så jag lär hänga där. Förmodligen spelar jag tillbaka inträdet som spelledare i Indierummet, det brukar bli så.

Annars skriver jag på KUF så att tangentbordet glöder, rip_danger ritar så att grafitdammet yr och Sysp skriver äventyr så att han får mardrömmar(?). Om allt vill sig väl blir det releasefest i Indierummet, och vill det sig bara hjälpligt så kan vi i alla fall bjuda på provspelning på samma modell som vi körde Dödsmatch 2000 till Cyber M/77 förra året. Guerillakonvent FTW.

Och spelmakarrummet. Räknas det som arr? Jag tror jag lovat Caligo och Oldtimer att hänga där en del och pitcha spel.
                Vi har ett bord och du är varmt välkommen att tok-pitcha!
                Kaffefläckar ingår i service :)

Kommentera

90% av tiden kommer jag att befinna mig i Old School-hörnan och spelleda gamla, nya och nygamla OSR-moduler. Resterande tid dräller jag väl runt spelmakarna och/eller irrar planlöst omkring i största allmänhet. Men ett säkert kort är OSR-hörnan.

Kommentera

Grejer i Indierummet/OSR-hörnan. Tar med mig Follow, för de som vill spela en medlemmar i en grupp som försöker åstadkomma något (indiepitchar ftw).

Kommentera

Ursprungligen skrivet av DeBracy Visa inlägg
                      (indiepitchar ftw).
                      Jag skall spelleda Kuf-äventyret som Sysp skriver på. Det är OSR, så vi kanske kan tjyva ett bord hos OSR-hörnan, annars i Indierummet.

Och jag är jättepepp på att köra The Sword and the Loves, som är typ Love in the Time of Seid fast alla är riddare och hovdamer i Artursagan. Och det passar perfekt i Indierummet.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg

Jag skall spelleda Kuf-äventyret som Sysp skriver på. Det är OSR, så vi kanske kan tjyva ett bord hos OSR-hörnan, annars i Indierummet.

Och jag är jättepepp på att köra The Sword and the Loves, som är typ Love in the Time of Seid fast alla är riddare och hovdamer i Artursagan. Och det passar perfekt i Indierummet.
                        Ska se om jag kan få med min urgamla crew på det. Annars kommer jag själv och drar ihop något med oskyldiga förbipasserande.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av DeBracy Visa inlägg
                          Tar med mig Follow, för de som vill spela en medlemmar i en grupp som försöker åstadkomma något.
                          Jag lyssnade nyss på ett halvgammalt avsnitt av Nordnordost där du pratade om just Follow. Det lät väldigt gemytligt. Mattias/Sysps spel för ofrivillig rymdbuskis lät också skoj.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg

Jag lyssnade nyss på ett halvgammalt avsnitt av Nordnordost där du pratade om just Follow. Det lät väldigt gemytligt. Mattias/Sysps spel för ofrivillig rymdbuskis lät också skoj.
                            Follow hade varit skoj att prova, det borde vi kunna dra ihop.

Däremot tror jag du blir ensam på rymdbuskis, jag är inte supersugen 😁 Men du får gärna prova den riktiga versionen av Our Ship som nu är ett survival co-op rpg, det kommer jag ha med mig till Indierummet.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Sysp Visa inlägg

Follow hade varit skoj att prova, det borde vi kunna dra ihop.

Däremot tror jag du blir ensam på rymdbuskis, jag är inte supersugen 😁 Men du får gärna prova den riktiga versionen av Our Ship som nu är ett survival co-op rpg, det kommer jag ha med mig till Indierummet.
                              Alltså, jag ogillar verkligen buskis och vill inte egentligen spela sådant. Däremot tycker jag att kombinationen av rymd och buskis är roligt som idé i all sin dumhet.

När det gäller Follow och Our Ship är jag inte alls ovillig att testa i mån av tid. Lyckas jag klämma in båda dubblar jag dessutom antalet indiespel jag någonsin spelat.
                              Last edited by luddwig; 29 January 2019, 21.52.

Kommentera

Jag är en som spelar mycket udda spel, så Indierummet låter mycket lockande.

Kommentera

Arbetar …
                                X