Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Nordsken 2018

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Beastslayer, 08 October 2018, 21.19
15 responses
521 visningar
5 gillar
LordTengel  
Skapad av Lambendil, 10 October 2018, 21.44
21 responses
416 visningar
3 gillar
Lambendil  
Skapad av Nässe, Igår, 21.05
6 responses
148 visningar
0 gillar
Nässe
av Nässe

Skapad av Pendragon, 09 October 2018, 21.39
6 responses
450 visningar
5 gillar
Skapad av krank, 08 October 2018, 20.15
6 responses
133 visningar
0 gillar
Swedish Chef  
Skapad av dancodan, Igår, 14.47
4 responses
105 visningar
0 gillar
Swedish Chef  
Skapad av .Per., Igår, 22.48
10 responses
129 visningar
0 gillar
cogitare  
Skapad av Förstefadern, 05 October 2018, 13.54
8 responses
735 visningar
5 gillar
Förstefadern  
Skapad av Mundo, 15 January 2018, 17.59
25 responses
690 visningar
1 gillar
Krille
av Krille

Skapad av .Per., Igår, 23.03
0 responses
38 visningar
0 gillar
.Per.
av .Per.

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Nordsken 2018

Ses vi på Nordsken?

Nordsken missar man inte ju frivilligt.

Kommentera

Jag hittar tyvärr inga intressanta föreläsningar i årets schema men tittar nog förbi Nordsken någon dag ändå. Dessutom borde jag egentligen anmäla mig till nördloppisen. Har tre ordentliga kartonger med rollspel, serietidningar m.m. som ska bort.

Kommentera

Jag kommer på torsdagen och åker fredag morgon som det ser ut nu (har min dotter på helgerna). Har därför inte registrerat något arr men kommer ha med vårt viktorianska skräckspel ”Den mörka regimen” och komventscenatiot de andra kör på Lincon om någon är sugen på att testa under torsdagen.

Annars hoppas jag träffa på några av er som vill spela något annat rollspel som är på plats :)
        Last edited by Brynjard; 08 April 2018, 20.16.

Kommentera

Som tanken är kommer Korpa och jag att köra drop-in-rollspel i NNO:S spelsalong fredag och lördag. Torsdag tänkte jag sitta och hjälpa till att spelleda Hjältarnas tid.

Kommentera

Vi kommer upp någon gång under torsdagen och hinner förhoppningsvis med en sväng på konventet då. Sedan blir det förmodligen heldagar fredag och lördag. Nördloppisen har jag planer på att besöka och i övrigt misstänker jag att det blir en del häng i LEGO-rummet. Vi åker upp hela familjen.

Kommentera

Eventuellt.

Kommentera

Snart dags :)

Kommentera

Som alltid på plats.

Kommentera

Syns där!

Kommentera

Åh, har inte varit inloggad på evigheter... men jag kommer idag och droppar förbi för att spela rollspel om det finns andra hugade, annars gå runt och titta på allt.

Visste ni att deras elarbete (för alla LAN:are tror jag) släckte typ elnätet på jobbet flera gånger igår förmiddag? Det var inte lätt att jobba då...

Kommentera

Jag jobbar hela helgen men har kanske tänkt dyka förbi fredag em eller lördag FM.. Men vi får se

Kommentera

Hann titta in lite snabbt, såg en viss moderator på håll men hann inte gå fram och hälsa eller spela något tyvärr..

Nästa år ska jag boka in hela helgen.

Kommentera

Jag hade en trevlig lördag på Nordsken. Lyssnade på när Gunilla Jonsson och Michael Petersén pratade om Kult. Surrade med bl.a. Krille och GnomviD samt såg flera andra forumiter, rollspelare och spelskapare i vimlet. Köpte ett finfint seriealbum av den enormt trevlige Ingo Römling. Annars var det som vanligt inte helt lätt att hitta i schemat eller lokalerna, och eftersom eventet har en stor bredd är det mycket där som jag bara passerar förbi.

Kommentera

Nordsken var stort och trevligt i år. Jag arrade rollspel. Rollspelen var ganska långt bort från allt annat, i en serie tält. Det var bra, för att vi fick ner ljudnivån och därför faktiskt kunde spela hyfsat ostört, men i gengäld var det väldigt få som gick förbi och tittade. Jag vet inte om vi spelade med några nybörjare i år, till exempel.

På torsdagen skulle jag hålla i Hjältarnas tid, men det kom så lite folk, så jag hade dagen fri. Jag hann därför gå på bl.a. en jättebra workshop i att skriva skräck med Gunilla och Michael. På fredag kom sen Korpa ner och vi körde Nordnordosts spelsalong fredag och lördag. Vi hade folk inne hos oss ungefär hela tiden, så vi hann köra en del. Tillsammans höll vi under helgen:
                              • Hjältarnas tid I
                              • Zombie Cinema III
                              • I Gudadrottningens klor II
                              • Fiasco I
                              • Technical Support Simulator 2016 V
                              • Golden Sky Stories I
                              Och så spelade vi Sköldpaddsracet åtta gånger. I övrigt hann jag med att gå runt och prata med bekanta, hälsa på Helmgastarna och titta på konst.

Nordsken är trevligt. Det finns ingen magic bubble, utan det är fullt av normies och barnfamiljer, bland cosplayare och lanare. Det betyder också att konventsdelen vilar på kvällen. Det var jätteskönt att sticka från konvenetet halv tio på fredag och lägga sig i en mjuk hotellsäng vid midnatt.

Kommentera

Arbetar …
                              X