Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Nu jävlar är det dags för forumöl i Stockholm!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Platon, 20 September 2017, 15.52
5 responses
131 visningar
1 gillar
Rangertheman  
Skapad av Brior, 21 September 2017, 14.20
20 responses
758 visningar
9 gillar
wilper
av wilper

Skapad av krank, Igår, 23.07
0 responses
11 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Stareater, 21 September 2017, 18.10
1 response
48 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av Lambendil, 05 September 2017, 12.18
34 responses
651 visningar
1 gillar
Lambendil  
Skapad av lilonjo, 21 September 2017, 09.35
3 responses
108 visningar
0 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av wilper, 20 September 2017, 11.08
14 responses
318 visningar
2 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av Hellzon, 01 April 2017, 22.24
1 response
148 visningar
0 gillar
Schwen92  
Skapad av God45, Igår, 07.21
8 responses
134 visningar
1 gillar
God45
av God45

Skapad av Lambendil, 20 September 2017, 09.24
15 responses
258 visningar
1 gillar
Lambendil  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Nu jävlar är det dags för forumöl i Stockholm!

Fredag 19 maj.

Från kl. 17 och framåt.

Bishop's Arms, Folkungagatan 105.

Kom dit!

Sure, jag kommer.

Kommentera

Roger

Kommentera

Forum: the Öl

Det är natt och det regnar. Din forumpersonlighet är törstig, sugen på öl. Troglodyterna och bakdantarna har dragit igång en hembränningsapparat i utrymmet under södra brofästet på St Eriksbron. Det där ömkliga hålet som stinker sopor. Där kackerlackorna är ohyfsade och drar sexistiska skämt. Du är så fattig att Arne Anka garvar åt dig.

Du går över Barnhusbron i motvind och regnet som piskar dig i ansiktet rinner sedan ned i kalla strömmar innanför kragen. När du står där och känner misären slå sina stålband runt din hjärterot, anar du i gattet mellan Stadshuset och den där förvridna stålkonstruktionen till konferenshotell vid Centralen (som mest påminner dig om Göran Perssons näsa) ett sken över Södermalm.

"Vad falls?!" tänker du. "Har graniten i Söders hjärta förvandlats till uran? Har grävningarna för nya Slussen väckt Cthulhu?" Men nej, det är ett sken av ljus och värme. Det är välkomnande och likt sireners sång lockar det dig till sig. När du klafsar åstad över Norrbro, så fort att dina fuktiga dojor låter som när någon försöker rensa avloppet till vasken, förstår du att skenet kommer från Bishop's Arms på Folkungagatan. I botten av fickan på den regnrock du en gång fick av en lungsjuk blottare känner du en bunt sedlar. Du vet att du kan avvara dem, för att fukta din strupe med öl i forumiters lag.

Kommentera

Kanske!

Kommentera

Nu såg jag till att komma ihåg att faktiskt boka biblioteket också.

På fredag är det alltså dags för den första Stockholmsforumsölen på länge.

Kom dit och se till att den blir så episk att barder omsjunger den tusen år från nu.

Kommentera

Jag kommer!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Dante Visa inlägg

Kom dit och se till att den blir så episk att barder omsjunger den tusen år från nu.
                Vill du det, vill du verkligen det? Man skall vara extremt försiktig med sådan önskningar.

Kommentera

.

Kommentera

Är ni redo för PARTY i morgon?

Det kommer att bli
                    amazingly awesome!

Kommentera

Supernajs hare vart.

Tack Herr Nils, Vicotnik, Eksem, Basenanji, Gizmo, Kloptok, Anth, Carrot, RasmusL, Ithaqua, Korpen (och Simon vars användarnamn undflyr mig) för uppdykande och trevlande.

Kommentera

Inser att två av mina spelare efter omild behandling från en berusad rubban Kezim själva slickade såren på forumsölen! Hoppas opiumet hade gått ur kroppen vid det laget. Jag orkade knappt stå efter vårt D&D-spel annars hade jag kanske dykt upp.
                        Last edited by 2097; 20 May 2017, 08.32.

Kommentera

Hur ofta träffas ni för att ta en öl? Jag är ny till forumet men en kompis och jag tycker att det vore trevligt att träffa flera som gillar rollspel i Sthlm. God öl på Bishops är svår att slå och vi kanske hitta någon som vi kan spela D&D med (vi letar efter en spelledare).

Ha det fint!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av DougW Visa inlägg
                            Hur ofta träffas ni för att ta en öl? Jag är ny till forumet men en kompis och jag tycker att det vore trevligt att träffa flera som gillar rollspel i Sthlm. God öl på Bishops är svår att slå och vi kanske hitta någon som vi kan spela D&D med (vi letar efter en spelledare).

Ha det fint!
                            Jag brukade anordna forumsöl en gång i månaden. När jag jag inte hade tid tog tyvärr ingen över.
                            Nu hoppas vi att Dante tagit över och att det återigen blir forumsöl den tredje fredagen varje månad.
                            Under sommaren kan det även förekomma "spontan-öl" med väldigt kort varsel om det är fint väder.

Kommentera

Låter kul, jag kanske borde börja bli lite social och dyka upp någon gång. Nästa gång torde bli 16 juni då?

Kommentera

Arbetar …
                              X