Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Beta-testare och reklamare till scenariobiblioteket

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av krank, 24 April 2017, 16.24
6 responses
107 visningar
0 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av zonk, Igår, 11.50
30 responses
253 visningar
1 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av 2097, Igår, 20.03
3 responses
75 visningar
1 gillar
krank
av krank

Skapad av Måns, 28 April 2017, 09.13
21 responses
324 visningar
10 gillar
2097
av 2097

Skapad av Dr_Dängrot, 26 April 2017, 12.40
22 responses
260 visningar
0 gillar
zonk
av zonk

Skapad av ceruleanfive, 27 April 2017, 20.34
16 responses
198 visningar
4 gillar
ceruleanfive  
Skapad av krank, 07 March 2017, 12.36
25 responses
489 visningar
1 gillar
zonk
av zonk

Skapad av 2097, Igår, 19.34
0 responses
32 visningar
0 gillar
2097
av 2097

Skapad av Tony.Meijer, 13 March 2017, 15.38
23 responses
302 visningar
5 gillar
Logros
av Logros

Skapad av ceruleanfive, 07 April 2017, 20.09
37 responses
788 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Beta-testare och reklamare till scenariobiblioteket

Scenariobiblioteket har nu fått upp sina första 100 scenarion till ett antal olika spel och genrer. Vår förhoppning är att öppna upp det publikt i samband med GothCon men för att kunna komma dit så skulle vi behöva hjälp.

Det första vi behöver är beta-testare, personer som kan surfa runt på webplatsen, ladda hem scenarion, korrekturläsa, pröva kommentatorsfunktionen och hitta alla barnsjukdomar som säkerligen finns. Vet du om att du själv har bidragit med scenarion så kan det också vara ett bra sätt att kontrollera att vi inte gett dåliga beskrivningar eller lagt det i fel genre.

Det andra vi behöver är hjälp med att skapa snygga flygblad/affischer så vi kan få tag på ännu fler scenarion både under GothCon och i framtiden.

Om du är intresserad av att hjälpa till så hör av dig här på forumet eller på min epost gwaihir@telia.com så kommer ni få adress och lösenord till siten. Och det är lite bråttom så hör av dig så snart som möjligt.

Nedan är från Om oss sidan på scenariobiblioteket: Vad är scenariobiblioteket?
    En hemsida där det går att söka, bläddra samt ladda hem och spela rollspelsscenarion men även en plats att kommentera och diskutera scenarion.
    Vilka typer av scenarion passar på scenariobiblioteket?
    Scenarion som är av ‘konventsspelbarhetskvalité’. Vi gör ingen bedömning av ifall de är bra men de ska vara färdiga och kunna spelledas av någon som inte är författaren.
    Vad gäller kring upphovsrätt?
    Innan vi lägger upp ett scenario så har vi alltid varit i kontakt med författare och/eller utgivare för att få tillåtelse att publicera det. Scenariobibliotket äger ingen upphovsrätt och läsare ges ingen annan rätt än att läsa och spela scenariot hemma. För all annan användning hänvisar vi till att kontakta upphovspersonerna direkt.
    Om det har skett ett misstag och du har upphovsrätt till hela eller delar av material som publicerats här och inte vill att det är publicerat här så hör av dig till oss så tar vi bort det.
    Vilka är vi?
    Redaktör: Björn Thalén
    Tekniskt ansvarig och ansvarig utgivare: Magnus Seter
    Bibliotekarier: Clarence Redd och Matteo Sanden
    Hur gör jag för att lägga upp mitt scenario?
    Skicka ett epost-meddelande till redaktören med information om scenariot och själva scenariot, helst i pdf-format: gwaihir@telia.com
    Hur gör jag om jag hittar en död länk, korrekturfel eller annan info som inte stämmer?
    Skicka ett epost-meddelande till redaktören med information om scenariot och själva scenariot, helst i pdf-format: gwaihir@telia.com
    Hur gör jag om jag bara vill uttrycka mitt gillande och säga att jag längtat efter en sån här sida?
    Skriv en kommentar här nedan.

Jag bumpar den här tråden.

Observera att den tråkiga biten (som inte var särskilt tråkig) med att lägga upp alla äventyr redan är fixad. Nu börjar det roliga!

Så: vem vill se äventyrsskatten först?

Kommentera

Grymt jobbat, ska bli skoj att spana in.

Kommentera

Låter intressant, jag testar gärna

Kommentera

Hur bråttom är det? Jag skulle nog kunna titta lite men inte förrän efter torsdag I veckan tidigast

Kommentera

Har tyvärr inte tiden just nu och hjälpa till med testande. Där emot så tänkte jag påminna om föreningen finns och att den kan bidra med ekonomisk hjälp vid framtagande av exempelvis flygblad/affischer.

Kommentera

Det borde ju vara intressant. Vad säger Björn om detta?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Celledor Visa inlägg
                Låter intressant, jag testar gärna
                Superbra! Jag skickar uppgifter i PM.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av .113 Visa inlägg
                  Hur bråttom är det? Jag skulle nog kunna titta lite men inte förrän efter torsdag I veckan tidigast
                  Så bråttom är det inte, deadline är GothCon som sagt men vill ju gärna ha det klart lite innan det, om du kan kolla till helgen tillexempel är det alldeles utmärkt. Jag skickar uppgifter på PM.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Vicotnik Visa inlägg
                    Har tyvärr inte tiden just nu och hjälpa till med testande. Där emot så tänkte jag påminna om föreningen finns och att den kan bidra med ekonomisk hjälp vid framtagande av exempelvis flygblad/affischer.
                    Bra tips! Först känns det som att vi behöver hitta någon som kan göra flygblad/affischer men sen är förstås ekonomiskt stöd en mycket bra idé.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Hans E Magnusson Visa inlägg
                      Grymt jobbat, ska bli skoj att spana in.
                      Betydde det att du också ville spana in det redan nu och kanske ge lite kommentarer på vad som ska förbättras?

Kommentera

Skriv gärna ett mail till distribution@ringkvist.se om vad ni vill nå ut med för budskap så ska jag se vad kontoret kan bidra med.

Kommentera

Jag kan tänka mig att glutta och klicka på saker.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Björn den gode Visa inlägg

Betydde det att du också ville spana in det redan nu och kanske ge lite kommentarer på vad som ska förbättras?
                            Yes för bövelen, är väl lika bra det

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Jimmy Visa inlägg
                              Skriv gärna ett mail till distribution@ringkvist.se om vad ni vill nå ut med för budskap så ska jag se vad kontoret kan bidra med.
                              Åh vad trevligt. Skickar till helgen när jag hunnit formulera något bra.

Kommentera

Arbetar …
                              X