Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Feuflux programmerar spel - hjälp mig med inspiration

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Inkognito, 14 November 2018, 20.46
4 responses
254 visningar
2 gillar
Minimoni  
Skapad av Khan, Idag, 12.54
17 responses
199 visningar
1 gillar
Gurgeh
av Gurgeh
 
Skapad av Rickard, 02 August 2018, 18.13
23 responses
898 visningar
9 gillar
Bolongo
av Bolongo
 
Skapad av Mannen i skogen, Idag, 16.36
0 responses
25 visningar
0 gillar
Mannen i skogen  
Skapad av Cyberhest, 27 November 2018, 12.12
3 responses
196 visningar
4 gillar
Cyberhest  
Skapad av God45, 27 March 2018, 21.04
88 responses
4.717 visningar
12 gillar
God45
av God45
 
Skapad av Minion X, Idag, 00.50
4 responses
156 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot
 
Skapad av Skarpskytten, 02 July 2018, 09.29
4 responses
430 visningar
0 gillar
Skarpskytten  
Skapad av buenaventura, 23 November 2018, 13.15
8 responses
172 visningar
0 gillar
buenaventura  
Skapad av ceruleanfive, 26 November 2018, 09.48
3 responses
102 visningar
6 gillar
ceruleanfive  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Feuflux programmerar spel - hjälp mig med inspiration

    Jag har gjort det jag brukar göra när jag programmerar spel. Grubblar på en idé av och till under lång tid, börjar programmera, märker att "stommen" tar mer tid än man tror, kommer fram till det som är själva "spelet" och fastnar på inspirationsbrist.

    Vad är det för spel då? Inspirerat av Knights of Honor (relationer mellan områden) så handlar det om att man regerar över ett kungadöme som reser sig efter inbördeskriget. Ditt jobb är att bygga upp riket, och se till att inga områden börjar kriga med varandra (håll ut i 100 rundor). Planen är att man sitter i ett råd och ställs inför olika val som får olika effekter (pest eller kolera, eller val mellan två jättebra saker där man vill ha båda). Val 1 gör att område X och Y blir bättre kompisar men båda tappar relation till område Z, etc etc. Rövarband och naturkatastrofer kan härja.

    Men jag kommer inte på några bra dilemman. :(

    Förutom inbördes relationer har varje område ett värde mellan 0 och 9 i Wealth, Food, Faith, Infastructure och Workforce som alla påverkar olika saker (förenklat: skatteinkomst, svälter ett område när grannarna har massa mat blir det gnissel, fick något annat område en kyrka när vi är mest gudfruktiga?, tid på handelsrutter, tid på nya byggnader).

    https://omjonasson.se/rollspel/kingspeace/

    Inspiration tack.
Arbetar …
X