Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Feuflux programmerar spel - hjälp mig med inspiration

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Necross, 14 January 2018, 09.26
118 responses
4.287 visningar
3 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av DeBracy, 28 December 2017, 21.58
16 responses
316 visningar
3 gillar
Bunny
av Bunny
 
Skapad av Khan, 10 January 2018, 10.51
26 responses
732 visningar
12 gillar
Khan
av Khan
 
Skapad av Nässe, Igår, 19.33
21 responses
298 visningar
1 gillar
Fiktionslek  
Skapad av Rymdhamster, 15 January 2018, 17.20
9 responses
177 visningar
2 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Cake, 06 October 2016, 10.07
112 responses
4.739 visningar
2 gillar
Järven
av Järven
 
Skapad av wilper, 03 May 2017, 12.56
145 responses
3.874 visningar
11 gillar
wilper
av wilper
 
Skapad av Järven, Igår, 17.01
11 responses
200 visningar
0 gillar
Järven
av Järven
 
Skapad av Mekanurg, Idag, 14.17
1 response
104 visningar
7 gillar
Hans E Magnusson  
Skapad av God45, Idag, 06.41
10 responses
275 visningar
8 gillar
Vimes
av Vimes
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Feuflux programmerar spel - hjälp mig med inspiration

    Jag har gjort det jag brukar göra när jag programmerar spel. Grubblar på en idé av och till under lång tid, börjar programmera, märker att "stommen" tar mer tid än man tror, kommer fram till det som är själva "spelet" och fastnar på inspirationsbrist.

    Vad är det för spel då? Inspirerat av Knights of Honor (relationer mellan områden) så handlar det om att man regerar över ett kungadöme som reser sig efter inbördeskriget. Ditt jobb är att bygga upp riket, och se till att inga områden börjar kriga med varandra (håll ut i 100 rundor). Planen är att man sitter i ett råd och ställs inför olika val som får olika effekter (pest eller kolera, eller val mellan två jättebra saker där man vill ha båda). Val 1 gör att område X och Y blir bättre kompisar men båda tappar relation till område Z, etc etc. Rövarband och naturkatastrofer kan härja.

    Men jag kommer inte på några bra dilemman. :(

    Förutom inbördes relationer har varje område ett värde mellan 0 och 9 i Wealth, Food, Faith, Infastructure och Workforce som alla påverkar olika saker (förenklat: skatteinkomst, svälter ett område när grannarna har massa mat blir det gnissel, fick något annat område en kyrka när vi är mest gudfruktiga?, tid på handelsrutter, tid på nya byggnader).

    https://omjonasson.se/rollspel/kingspeace/

    Inspiration tack.
Arbetar …
X