Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Feuflux programmerar spel - hjälp mig med inspiration

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Genesis, 18 June 2018, 18.30
67 responses
1.447 visningar
0 gillar
Svarte Faraonen  
Skapad av dawnrazor, Idag, 11.09
1 response
22 visningar
0 gillar
grolin
av grolin
 
Skapad av LJSLarsson, Idag, 09.39
2 responses
94 visningar
5 gillar
Genesis
av Genesis
 
Skapad av RedMoon, 06 April 2018, 15.24
29 responses
557 visningar
3 gillar
God45
av God45
 
Skapad av Skarpskytten, 14 June 2017, 08.54
37 responses
1.069 visningar
6 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av Wolfbane, Idag, 00.11
1 response
67 visningar
0 gillar
Paal
av Paal
 
Skapad av God45, Idag, 00.31
0 responses
28 visningar
0 gillar
God45
av God45
 
Skapad av Mannen i skogen, Igår, 20.43
1 response
67 visningar
0 gillar
han som kallades göte  
Skapad av Dansun, Igår, 22.17
0 responses
46 visningar
0 gillar
Dansun
av Dansun
 
Skapad av wilper, Igår, 16.54
3 responses
117 visningar
1 gillar
luddwig
av luddwig
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Feuflux programmerar spel - hjälp mig med inspiration

    Jag har gjort det jag brukar göra när jag programmerar spel. Grubblar på en idé av och till under lång tid, börjar programmera, märker att "stommen" tar mer tid än man tror, kommer fram till det som är själva "spelet" och fastnar på inspirationsbrist.

    Vad är det för spel då? Inspirerat av Knights of Honor (relationer mellan områden) så handlar det om att man regerar över ett kungadöme som reser sig efter inbördeskriget. Ditt jobb är att bygga upp riket, och se till att inga områden börjar kriga med varandra (håll ut i 100 rundor). Planen är att man sitter i ett råd och ställs inför olika val som får olika effekter (pest eller kolera, eller val mellan två jättebra saker där man vill ha båda). Val 1 gör att område X och Y blir bättre kompisar men båda tappar relation till område Z, etc etc. Rövarband och naturkatastrofer kan härja.

    Men jag kommer inte på några bra dilemman. :(

    Förutom inbördes relationer har varje område ett värde mellan 0 och 9 i Wealth, Food, Faith, Infastructure och Workforce som alla påverkar olika saker (förenklat: skatteinkomst, svälter ett område när grannarna har massa mat blir det gnissel, fick något annat område en kyrka när vi är mest gudfruktiga?, tid på handelsrutter, tid på nya byggnader).

    https://omjonasson.se/rollspel/kingspeace/

    Inspiration tack.
Arbetar …
X