Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Feuflux programmerar spel - hjälp mig med inspiration

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av PalMer, Idag, 21.43
0 responses
13 visningar
0 gillar
PalMer
av PalMer
 
Skapad av Svarte Faraonen, 18 September 2018, 23.31
22 responses
733 visningar
4 gillar
Vimes
av Vimes
 
Skapad av God45, 17 September 2018, 19.02
8 responses
363 visningar
6 gillar
Nässe
av Nässe
 
Skapad av God45, Idag, 00.04
8 responses
448 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113
 
Skapad av krank, 17 September 2018, 18.24
1 response
31 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Anthrox, 14 July 2018, 21.38
2 responses
307 visningar
6 gillar
Anthrox
av Anthrox
 
Skapad av Beastslayer, Igår, 22.10
0 responses
131 visningar
0 gillar
Beastslayer  
Skapad av acke, 19 September 2018, 12.19
6 responses
238 visningar
12 gillar
acke
av acke
 
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
160 responses
6.255 visningar
14 gillar
Jocke
av Jocke
 
Skapad av Brynolf, 20 August 2018, 15.03
8 responses
352 visningar
1 gillar
Brynolf
av Brynolf
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Feuflux programmerar spel - hjälp mig med inspiration

    Jag har gjort det jag brukar göra när jag programmerar spel. Grubblar på en idé av och till under lång tid, börjar programmera, märker att "stommen" tar mer tid än man tror, kommer fram till det som är själva "spelet" och fastnar på inspirationsbrist.

    Vad är det för spel då? Inspirerat av Knights of Honor (relationer mellan områden) så handlar det om att man regerar över ett kungadöme som reser sig efter inbördeskriget. Ditt jobb är att bygga upp riket, och se till att inga områden börjar kriga med varandra (håll ut i 100 rundor). Planen är att man sitter i ett råd och ställs inför olika val som får olika effekter (pest eller kolera, eller val mellan två jättebra saker där man vill ha båda). Val 1 gör att område X och Y blir bättre kompisar men båda tappar relation till område Z, etc etc. Rövarband och naturkatastrofer kan härja.

    Men jag kommer inte på några bra dilemman. :(

    Förutom inbördes relationer har varje område ett värde mellan 0 och 9 i Wealth, Food, Faith, Infastructure och Workforce som alla påverkar olika saker (förenklat: skatteinkomst, svälter ett område när grannarna har massa mat blir det gnissel, fick något annat område en kyrka när vi är mest gudfruktiga?, tid på handelsrutter, tid på nya byggnader).

    https://omjonasson.se/rollspel/kingspeace/

    Inspiration tack.
Arbetar …
X