Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Någon som vill spela Diplomacy?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Hans E Magnusson, Idag, 08.07
10 responses
126 visningar
0 gillar
anth
av anth

Skapad av PAX, Idag, 10.32
5 responses
48 visningar
0 gillar
anth
av anth

Skapad av Aesmondih, 10 October 2017, 16.05
2 responses
55 visningar
0 gillar
da_bohz
av da_bohz

Skapad av Max Raven, 13 October 2017, 12.44
4 responses
89 visningar
0 gillar
anth
av anth

Skapad av Bifur, 09 November 2017, 21.50
158 responses
6.378 visningar
1 gillar
Bifur
av Bifur

Skapad av Khal, Idag, 07.56
2 responses
58 visningar
0 gillar
Khal
av Khal

Skapad av Pansarsvinet, 15 November 2017, 16.06
1 response
115 visningar
0 gillar
PowerNap  
Skapad av Henke, 11 November 2017, 18.49
6 responses
214 visningar
0 gillar
Henke
av Henke

Skapad av Björn Wärmedal, Igår, 20.44
3 responses
71 visningar
3 gillar
Ymir
av Ymir

Skapad av krank, 13 November 2017, 06.07
13 responses
196 visningar
0 gillar
Mundo
av Mundo

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Någon som vill spela Diplomacy?

Efter att ha testat playdiplomacy.com är jag rätt sugen på att dra igång ett parti till. Fem pers är minimum för ett bra parti. Är någon sugen på att testa?

För den som inte spelat online förr är interfacen på playdiplomacy.com väldigt enkel och tydlig. Där finns också regelgenomgångar och bra FAQ så man slipper fråga sina motspelare om regler.

Tanken är att varje drag får ta 24 timmar, med lite extra tid under helgen.

Jag är gärna på. Vi spelade WRNU-dippy online någon gång i frontiden.

Kommentera

Jag är med! Spelade nog med Vimes då i forntiden. Det var kul vill jag minnas.

Kommentera

Intresserad.
        Det är ju inte lika tidskrävande som varulvsspel.

Kommentera

Det låter finfint det! Då är vi fyra stycken, får vi in en till kör vi igång!

Kommentera

Vad är den tidsrymden för ett parti?

Kommentera

Jag är Eddard Stark till alla andras Littlefinger när det kommer till sociala/intrigerande spel... men jag är lite sugen ändå.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg
                Vad är den tidsrymden för ett parti?
                Det kan variera hejvilt, eftersom det är ett spel som baserar sig på utslagning. I teorin kan du åka ut efter ett par rundor, men du kan också klamra dig fast långt mycket längre än så. Eftersom varje runda pågår tills alla gjort sitt drag (dock max 24 tim) kan det nog hålla på några veckor utan problem. Men det är en mycket passiv insats för det mesta. Jag spelar på jobbet, tex.

Är du intresserad av att hoppa på?

Ursprungligen skrivet av Feuflux
                Jag är Eddard Stark till alla andras Littlefinger när det kommer till sociala/intrigerande spel... men jag är lite sugen ändå.
                Du är så välkommen så. Bifur får en chans att svara, och sedan kickar vi igång!

Kommentera

Jag är intresserad!

Hur många rundor förväntas ett parti att ta, och vad händer om man missar en runda?

Kommentera

Det verkar som ni är ett fullt bord nu va. Men om nån ångrar sig är jag intresserad.

Kommentera

Då är spelet skapat! Gå in på playdiplomacy.com, regga er (om ni inte redan gjort det) och anslut till spel nr 136957 (WRNU #1) med lösenordet WRNUWRNU. Om jag räknat rätt är vi fullt bord om alla i tråden anmäler sig. Kör hårt och happy backstabbing!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Khan Visa inlägg
                        Då är spelet skapat! Gå in på playdiplomacy.com, regga er (om ni inte redan gjort det) och anslut till spel nr 136957 (WRNU #1) med lösenordet WRNUWRNU. Om jag räknat rätt är vi fullt bord om alla i tråden anmäler sig. Kör hårt och happy backstabbing!
                        Är reggad!

Oh boy, jag känner mig taggad! Har försökt spela Diplomacy IRL i flera år utan att det har gått (för att det tar så lång tid), så det här skall bli fruktansvärt kul! :-D

Kommentera

Jag har joinat! bizmarck. Har inte spelat sedan 2011, men då vann jag å andra sidan (eller, delad 1:a :) )

Kommentera

Sent på det, men tror jag av logistiska kommer skäl att missa för många rundor kommande veckor, så jag passar. Hojta till om det blir än omgång till längre fram så är jag på. Ha det kul!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bifur
                              Sent på det, men tror jag av logistiska kommer skäl att missa för många rundor kommande veckor, så jag passar. Hojta till om det blir än omgång till längre fram så är jag på. Ha det kul!
                              Ursprungligen skrivet av gustaf s Visa inlägg
                              Det verkar som ni är ett fullt bord nu va. Men om nån ångrar sig är jag intresserad.
                              Då har vi en plats över till dig!

Kommentera

Arbetar …
                              X