Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Jag saknar det gamla, eller börjar bli gammal...

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Evokee
    svarade
    Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg

Haha, vad skulle vara fult med att vara cisman (små bokstäver, det är inte en förkortning)?
    Låter som ett virus.

Känner ingen s.k. Cis-man som vill bli kallad så eller Kallar sig själv så. Jag skulle ta illa vid mig om nån kalla mig det irl

Kommentera:

• Feuflux
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Evokee Visa inlägg

Hur gör man om man vill överklaga en bann? Såg att grisodlarn blivit bannad i en vecka och hotat med livstidsbann för att ha påpekat att det finns en könsneutralt pronomen på engelska. Samtidigt som fula epiteter som CIS-män har gått helt obemärkta förbi.
    CIS-män är väl en kategori och inte ett skällsord? Men skit samma, jag är helt ointresserad av den diskussion.
    Om du vill överklaga någon annans banning så tycker jag du tar det i ett PM till någon moderator istället för öppet på forumet.

Kommentera:

• RasmusL
    svarade

Hur gör man om man vill överklaga en bann? Såg att grisodlarn blivit bannad i en vecka och hotat med livstidsbann för att ha påpekat att det finns en könsneutralt pronomen på engelska. Samtidigt som fula epiteter som CIS-män har gått helt obemärkta förbi.
    Haha, vad skulle vara fult med att vara cisman (små bokstäver, det är inte en förkortning)?

Kommentera:

• Evokee
    svarade
    Jag tänker mig att det kanske fanns en tid (innan min tid) då diskussioner fick utvecklas organiskt, och frågor stötas och blötas utan moderatorterror. Fanns det någonsin en sån tid så saknar jag den.

Kommentera:

• Grisodlar'n
    svarade
    Nej, jag bara slängde ut en fråga rörande Småpraten på sidan. Varför vet jag inte. The Devil made me do it?

Kommentera:

• Vimes
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Grisodlar'n Visa inlägg

Är det en feature att skiten inte fungerar?
    Nej. Eller ja, det finns säkert de som tycker det. Men whatever. Vem är det egentligen du riktar frågan till, och varför? Vet du?

Kommentera:

• Grisodlar'n
    svarade
    Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg

Det var bättre förr!
    Är det en feature att skiten inte fungerar?

Kommentera:

• Genesis
    svarade
    En stor del av grejen var att vrålan fanns på samma sida. En annan del var HALiBot, som kunde leverera tärningsslag och Hoahoa-citat på kommando. Åh, jag saknar HALiBot.

Kommentera:

• anth
    svarade
    Men chatten Småprat som finns på den här sidan är väl lika död som Bela Lugosi? Den verkar inte ens funka när jag klickade på den.
    Hm, felaktig länk.
    Här är den riktiga:
    http://www.rollspel.nu/irc
    (inte för att jag tror att det är mer aktivitet där)

Kommentera:

• RasmusL
    svarade

Men chatten Småprat som finns på den här sidan är väl lika död som Bela Lugosi? Den verkar inte ens funka när jag klickade på den.
    Det var bättre förr!

Kommentera:

• Grisodlar'n
    svarade
    Ursprungligen skrivet av anth Visa inlägg

Jupp, den lilla chatten.
    På engelska heter en sån chatt "shoutbox" och vrållåda är direktöversättningen.
    Grejen är inte en chatt, för det finns redan. Om du skrollar högst upp på sidan ser du "Småprat" i menyn.
    Grejen är att chatten fanns på samma sida som forumet så man kunde diskutera saker i realtid samtidigt som man läste/skrev på forumet.
    Det är denna funktion som folk saknar.

Kommentera:

• anth
    svarade
    Det där ni kallar Vrållådan, var det den där lilla chatten som fanns förr? Det var väl inte mycket vrål i den? Tyckte mest det var en massa tissel-tassel om vad person X hade skrivit i en tråd, lite allmänt kärringskvaller alltså. Jag tror jag blev bannad för något jag skrev i den där chatten en gång i tiden också.
    Jupp, den lilla chatten.
    På engelska heter en sån chatt "shoutbox" och vrållåda är direktöversättningen.
    Grejen är inte en chatt, för det finns redan. Om du skrollar högst upp på sidan ser du "Småprat" i menyn.
    Grejen är att chatten fanns på samma sida som forumet så man kunde diskutera saker i realtid samtidigt som man läste/skrev på forumet.
    Det är denna funktion som folk saknar.

Kommentera:

• Grisodlar'n
    svarade
    Det där ni kallar Vrållådan, var det den där lilla chatten som fanns förr? Det var väl inte mycket vrål i den? Tyckte mest det var en massa tissel-tassel om vad person X hade skrivit i en tråd, lite allmänt kärringskvaller alltså. Jag tror jag blev bannad för något jag skrev i den där chatten en gång i tiden också.

Kommentera:

• Lukas
    svarade
    Även jag saknar Vrållådan. Den var så viktigt för att ge forumet en community känsla, och hjälpte till att ge forumet en känsla av välkomnande. Jag tror allvarligt talat jag inte hade börjat hänga här om den inte funnits, och om det någonsin kommer ett officiellt beslut om att vi aldrig kommer få tillbaka den så hade jag övervägt att lämna forumet bakom mig.
    Jag lever på hoppet att den en gång ska återkomma...

Kommentera:

• Mekanurg
    svarade
    Jag saknar vrållådan. Mina minnen förknippade med den ser ut så här:

2008, när jag tjänstgjorde i Kabul, hade vi begränsad internetkontakt med omvärlden, eftersom 200 personer delade på en 2Mbit/s-lina (smalband). Vrållådan funkade då utmärkt: "Good morning, Afghanistan" eller "Nu small en bomb ett par kvarter bort". På det sättet vidmakthöll jag ett band till mitt normala liv i Sverige, trots att jag arbetade i en befäst camp i en krigszon.
    Last edited by Mekanurg; 21 May 2019, 09.56.

Kommentera:

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Started by Khan, 21 August 2019, 22.14
3 responses
90 visningar
1 gillar
Senaste inlägg Khan
av Khan

Started by Rangertheman, 22 August 2018, 15.56
35 responses