Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Jag saknar det gamla, eller börjar bli gammal...

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg

Även om ett högre tempo självfallet kommer innebära större risk för att diskussioner urartar så klart.
    Äh, det är ju lätt att lösa. Vi ser helt enkelt till att alla regelbrott sker när inga moderatorer är inloggade!

Ps. Eller inte alls ;)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Ram Visa inlägg
      Jag saknar egentligen bara Rising. Det har varit många awesome personer här i många olika perioder och forumet har gått igenom ett gäng faser där jag i bland kan sakna den mer intensiva spel- och världsmakarfasen ibland, men fan vad jag saknar Rising. Världens bästa kreatör och en sann motor för forumet. Var det lite slow någon gång så postade han en totalt awesome trådstart och forumet levde upp igen.
      Ja, inget är sig likt sedan Rising dog. Fan så sorgligt.

Kommentera

Jag tror att folk har ett rosaskimmer när de tänker på förr. När jag kom hit för 8 år sedan typ så var det fullt krig i OT-trådarna framförallt. Kulturkriget snarare falnade än det blev värre med tiden för att bli bara en viskning efter att OT försvann. Eftersom jag tyckte om att kriga i OT-trådarna (trotts att jag aldrig blivit bannad eller ens varnad) så blev jag mindre aktiv när det försvann. Som jag brukar tjata om i tid och otid så spelar jag väldans mycket rollspel IRL. På detta har jag ett väldigt aktivt community som jag är en del av med en hel bunt produktivitet inbyggt i sig för det jag behöver. Rollspel.nu var mer för mig ett sätt att ha kontakt med andra rollspelare än att alltid tala om rollspel och i OT kom det trotts den hätska tonen fram varför jag gillar rollspelare som grupp. Även de jag upplevde som totala grobianer där var fortfarande betydligt mer sammanhängande och smarta än min genomsnittliga meningsmotståndare i andra debatter, vilket gjorde att min egen ideologi och åsikter både förändrades och förädlades. Så jag kanske är den ende, men jag saknar OT ibland, särskillt när andra trådar går OT och kukar ur här.

För tro inte att ni kommer undan... jag läser fortfarande vad ni skriver ibland och dömer i tysthet. *host host* Eller alltså... det är fortfarande kul att ta del av det som sägs här även om jag kanske inte är lika aktiv som förr.

Kommentera

Två saker:

En aktiv varulvsspelscommunity och en vrållåda. Allt det där andra är bara pynt i periferin.

Kommentera

Det jag finner synd är att det diskuteras väldigt lite praktiskt rollspelande här. Ibland känns det som det är fler som är skribenter i något rollspelsföretags sold än folk som är aktiva rollspelare. Det jag saknar är t ex SL-tips för att köra vissa äventyr, kanske lite äventyrskrönikor, recensioner av köpeäventyr, rollspel, udda tärningsset. etc. Jag kommer ihåg att diskussionerna rörande spelteorierna, tärningskombinationerna och fisktankarna haglade tätt förr i tiden, vilket var bland det tristaste jag någonsin har läst. Skribenterna får ursäkta.

Kommentera

Jag tror ju inte jättemycket på det här med att sakna hur det var förr. Ofta så filtrerar man bort allt som var dåligt förr och allt som är bra nu samt gör något antagande att andra människor inte skulle ha förändrats. Om folk slutat hänga här så är det väl för att de inte vill vara här, och vi vill väl inte ha forumiter som är här mot sin vilja bara för att göra oss glada?

Jag kan också sakna vrållådan (men hade jag varit moderator hade jag antagligen hatat den). Jag kan sakna forum-communityn som den var typ 2003-2005 med forum-julkalender, spelgrupper med bara forumfolk och att vi var ett gäng som firade nyår ihop (tillsammans med flera ickeforumiter för den delen). Men nu är ju inte någon av de människorna universitetsstudenter i sina early twenties längre, så jag håller det som ett fint minne och så är det bra så.

Jag har hängt här sedan 2001 och med ojämna mellanrum kommer det trådar av typen "det skrivs aldrig några bra inlägg, forumet är dött", och sen går det ett tag och sen kommer nån igång med bra inlägg, eller det kommer nån ny kraft och sen blir det drag igen. Så där är jag inte orolig.

Sen får ju vissa av oss för lite feedback genom forumets tidsålder, och det är ju lite trist, men det går ju inte att styra över vad andra ska vara intresserade av.

Och moderatorerna är skitbra! (Det är väääldigt svårt att minnas hur bra/dålig stämning det var ett visst år på forumet, och jag läser mer selektivt nu än för säg 10 år sedan, men känslan är att det är en väääääldigt liten grupp som känner att de inte får skriva precis vad de vill, och det har jag inga som helst problem med.)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45
                Ingenting var bättre för. Vi har forumet som vi förtjänar. Om du vill att saker ska vara bättre här, gör dem bättre. Om inte nu, när? Om inte du, vem? Om inte här, var?
                Ursprungligen skrivet av Feuflux Visa inlägg
                Jag tror ju inte jättemycket på det här med att sakna hur det var förr. Ofta så filtrerar man bort allt som var dåligt förr och allt som är bra nu samt gör något antagande att andra människor inte skulle ha förändrats. Om folk slutat hänga här så är det väl för att de inte vill vara här, och vi vill väl inte ha forumiter som är här mot sin vilja bara för att göra oss glada?
                Jaa, men det går ju faktiskt att se framåt utan att bli helt historielös ;) Jag startade inte tråden för att jag tror att det skulle vara ett sätt att maximera nyttan för mänskligheten, det var för att jag hade lust och kände mig lite nostalgisk :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Grisodlar'n Visa inlägg
                  Det jag finner synd är att det diskuteras väldigt lite praktiskt rollspelande här. Ibland känns det som det är fler som är skribenter i något rollspelsföretags sold än folk som är aktiva rollspelare. Det jag saknar är t ex SL-tips för att köra vissa äventyr, kanske lite äventyrskrönikor, recensioner av köpeäventyr, rollspel, udda tärningsset. etc. Jag kommer ihåg att diskussionerna rörande spelteorierna, tärningskombinationerna och fisktankarna haglade tätt förr i tiden, vilket var bland det tristaste jag någonsin har läst. Skribenterna får ursäkta.
                  Kan du inte hålla dig till ämnet så får du inte vara med och leka, prata om det i en egen tråd!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg

Kan du inte hålla dig till ämnet så får du inte vara med och leka, prata om det i en egen tråd!
                    MODERERING

Han svarar bokstavligt talat på din fråga "Vad saknar ni?".

Kan inte du hålla dig från hobbymoderering får inte du vara med och leka.

Inga fler kommentarer på detta nu!

/Cissi

Kommentera

Jag saknar mitt gamla medlemsnummer.
                      Någon gång i forumens historia skedde en flytt som gjorde att alla var tvungna att registrera sig igen. Innan det hände hade jag ett tvåsiffrigt medlemsnummer. Jag tror det var 46. Sen var jag för långsam och fick något på över 200.

Kommentera

Okej, jag är kanske otydlig i trådstarten, förtydligande:

När jag skriver...

Ursprungligen skrivet av Jag
                        Vad saknar ni? Jag vet att oldsite är nere just nu, så vi får väl dra från minnet, men vad tycker ni har varit jävla ballt sedan wrnu startade?
                        ...så menar jag alltså något som ni upplever har funnits på forat men som inte längre finns. Det innefattar inte saker ni önskar er i största allmänhet, saker som inte har funnits på forat, att gnälla över hur forat är just nu, etc. Det här är en hyllningstråd, inte en plats för massa bittert gnäll. Tydligare så?
                        Last edited by RasmusL; 20 May 2019, 23.22.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Anarchclown Visa inlägg
                          Jag tror att folk har ett rosaskimmer när de tänker på förr. När jag kom hit för 8 år sedan typ så var det fullt krig i OT-trådarna framförallt. Kulturkriget snarare falnade än det blev värre med tiden för att bli bara en viskning efter att OT försvann. Eftersom jag tyckte om att kriga i OT-trådarna (trotts att jag aldrig blivit bannad eller ens varnad) så blev jag mindre aktiv när det försvann. Som jag brukar tjata om i tid och otid så spelar jag väldans mycket rollspel IRL. På detta har jag ett väldigt aktivt community som jag är en del av med en hel bunt produktivitet inbyggt i sig för det jag behöver. Rollspel.nu var mer för mig ett sätt att ha kontakt med andra rollspelare än att alltid tala om rollspel och i OT kom det trotts den hätska tonen fram varför jag gillar rollspelare som grupp. Även de jag upplevde som totala grobianer där var fortfarande betydligt mer sammanhängande och smarta än min genomsnittliga meningsmotståndare i andra debatter, vilket gjorde att min egen ideologi och åsikter både förändrades och förädlades. Så jag kanske är den ende, men jag saknar OT ibland, särskillt när andra trådar går OT och kukar ur här.

För tro inte att ni kommer undan... jag läser fortfarande vad ni skriver ibland och dömer i tysthet. *host host* Eller alltså... det är fortfarande kul att ta del av det som sägs här även om jag kanske inte är lika aktiv som förr.
                          Från någon som ibland går tillbaka och läser trådar som är 15+ år gamla. Inläggskvaliteten på den tiden var verkligen ingen höjdare. Det fanns guldkorn som Vitulvs samberättartråd, sinisas världar, de galna trådarna på rollspel.nu-forumet som tjänade som OT-forum eller killen som hittade på ett monster som hade händer stora som stekpannor, men de var alltför få.

Kommentera

Jag saknar inget särskilt. Förutom en fet PDF jag laddade upp för 16 år sedan och gärna skulle vilja återse. ^^

Kommentera

Eh, jag har gått tillbaka och läst vad jag själv skrev c:a anno 2000. Har svårt att relatera* till puckot (dvs jag under annat nick) som konstant trodde sig ha rätt om allt, och vilt fäktade mot allt och alla som inte fattade hur bra han var.

Så för min del: saknar ingenting av den tiden.

*) Förutom att jag även då diggade Chronopia. Det är fortfarande awesome.

EDIT. Missade op:s förtydligande av syfte med tråden, så jag saknar hur oerhört starstruck jag var att hänga på SAMMA FORUM SOM EN RIKTIG ROLLSPELSFÖRFATTARE TILL ETT RIKTIGT ROLLSPEL ( Krille ). Jag menar, det är ju mer eller mindre vardag nu att gnugga axlar med halva Sveriges författarelit.
                              Last edited by Tant Ragnar; 20 May 2019, 22.43.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Tant Ragnar Visa inlägg
                                Eh, jag har gått tillbaka och läst vad jag själv skrev c:a anno 2000. Har svårt att relatera* till puckot (dvs jag under annat nick) som konstant trodde sig ha rätt om allt, och vilt fäktade mot allt och alla som inte fattade hur bra han var.

Så för min del: saknar ingenting av den tiden.

*) Förutom att jag även då diggade Chronopia. Det är fortfarande awesome.
                                Hahaha, jag har haft identiska tankar om min egen forumnärvaro =D

Förutom att det i mitt fall är Mutant Chronicles som gällde/gäller =)

Edit:

Ursprungligen skrivet av Tant Ragnar Visa inlägg
                                EDIT. Missade op:s förtydligande av syfte med tråden, så jag saknar hur oerhört starstruck jag var att hänga på SAMMA FORUM SOM EN RIKTIG ROLLSPELSFÖRFATTARE TILL ETT RIKTIGT ROLLSPEL ( Krille ). Jag menar, det är ju mer eller mindre vardag nu att gnugga axlar med halva Sveriges författarelit.
                                Där tog dock likheten slut. Jag är fortfarande starstruck av att hänga på samma forum som Magnus Seter.

Men jag saknar tiden då jag var entusiastisk när någon la upp ett nytt rollspel de skrivit.
                                Last edited by Rymdhamster; 21 May 2019, 00.37.

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by gorillotaur, 19 July 2019, 14.21
                                49 responses
                                884 visningar
                                4 gillar
                                Senaste inlägg Bolongo
                                av Bolongo

Started by Khan, Igår, 10.23
                                8 responses