Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

God45 recenserar scenarion på alexandria.dk!

Minimera
X
 
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

    #76
    Scenario: Frostbid
    Av: Thomas Jakobsen
    Till: Vampire the Dark Ages: Wolves of the sea
    När: 1999

    Jag hoppade runt lite i arkivet och tänkte, ”Undrar om det finns några World of Darkness grejer här”? Skriver in Vampire i sökrutan och upptäcker att inte bara finna det ett Vampire scenario, men det är till Wolves of the sea! Nu, är du inte en inbiten World of Darkness nörd har du nog aldrig hört talas om just Wolves of the sea för det är en väldigt obskyr bok. Premissen är denna: ”Tänk om vi tar den mest animalistiska och brutala gruppen av vampyrer och skriver en bok om hur de är vikingar?!”. Så du vet hela grejen där Vampire handlar om att vara blek, sexig, ledsen och bråka med andra vampyrer i politiska spel för att åtminstone känna något i sin tomma evighet? Ja, fuck det, det här är ett heavy metal omslag där man spelar bloddrickande bärsärkar som plundrar Europa!

    Det här scenariot går ändå ganska hårt på andra saker än just våld (även om här är våld) som är coolt med vikingarna i World of Darkness och på riktigt. Man börjar med ett ting där man får döma i twister, gå i enkamp med folk och förhandla med konstiga svartalver. Sedan får man slåss mot kristna riddare (vilket är uppdelat i många olika delar med moraliska dilemman och känslofyllda scener och inte bara slakt) och sedan följer ett öppet avslut på scenariot. Tyvärr finns det inget slut alls här och det här är mycket mer en snabbstart än ett helt scenario.

    Författaren gör ändringar i World of Darkness världen (vampyrer kan gå i solljus bland annat) och förespråkar att man inte ska använda reglerna. Så det här fungerar bra till andra spel om vampyrer också. Det hade med väldig få omskrivningar varit ett ganska bra Svart av kval, Vit av lust scenario.

    Det här är ett väldigt smalt scenario som inte är riktigt genomarbetat nog och som faktiskt inte är färdigt. Men det är sprakande fullt med känsla och stil. Det finns väldigt mycket potential här.

    2 av 5

    Kommentera


      #77
      Scenario: Bag lukkede døre
      Av: Martin Svendsen
      Till: Vampire the Masquerade
      När: 2004

      Det här scenariot är super komplext på väldigt få sidor och lyckas med det konststycket genom att fördela ansvaret för scenariot väldigt jämt över spelarna och spelledaren. En viktig vampyr har blivit mördad och spelarkaraktärerna har under kaoset förhörts i anslutning till detta. Nu kommer den nya makthavaren och försöker reda ut vad som hände och vad den förra utredningen visade.

      Här är det briljanta. Minnen i Vampire är inte helt pålitliga på grund av vampyrers magiska krafter. Så karaktärerna har riktigt minnen som inte stämmer, falska minnen som stämmer, riktiga minnen som stämmer och helt konstgjorda minnen. De vet inte skillnaderna. Sedan spelas scenariot både i nutid och dåtid med flera versioner av dåtiden i full Rashomon stil.

      Så spelarna har alla luckor (två stora luckor är överlappande för alla karaktärerna) och måste försöka navigera vad de tror de vet och vad de de faktiskt tror är sant. Fångade mellan någon som kan vara vem som helst och någon som kan ändra deras minnen så att de inte kan avgöra vad som är sant eller har hänt. Vad som faktiskt har hänt är öppet men kommer kristalliseras ut beroende på vad spelarna väljer att göra och tro är sant.

      Det här är briljant användande av Vampire.

      5 av 5

      Kommentera


        #78
        Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
        Scenario: Bag lukkede døre
        Av: Martin Svendsen
        Till: Vampire the Masquerade
        När: 2004

        Det här scenariot är super komplext på väldigt få sidor och lyckas med det konststycket genom att fördela ansvaret för scenariot väldigt jämt över spelarna och spelledaren. En viktig vampyr har blivit mördad och spelarkaraktärerna har under kaoset förhörts i anslutning till detta. Nu kommer den nya makthavaren och försöker reda ut vad som hände och vad den förra utredningen visade.

        Här är det briljanta. Minnen i Vampire är inte helt pålitliga på grund av vampyrers magiska krafter. Så karaktärerna har riktigt minnen som inte stämmer, falska minnen som stämmer, riktiga minnen som stämmer och helt konstgjorda minnen. De vet inte skillnaderna. Sedan spelas scenariot både i nutid och dåtid med flera versioner av dåtiden i full Rashomon stil.

        Så spelarna har alla luckor (två stora luckor är överlappande för alla karaktärerna) och måste försöka navigera vad de tror de vet och vad de de faktiskt tror är sant. Fångade mellan någon som kan vara vem som helst och någon som kan ändra deras minnen så att de inte kan avgöra vad som är sant eller har hänt. Vad som faktiskt har hänt är öppet men kommer kristalliseras ut beroende på vad spelarna väljer att göra och tro är sant.

        Det här är briljant användande av Vampire.

        5 av 5
        Ooooo, just det här äventyret låter superintressant.

        Jag filar som bäst på en Chronopia one-shot med inslag av olika intressen/information för olika rollpersoner, och enligt vad du skriver kommer jag att hitta en bra exempel på hur det kan göras på ett bra sätt!

        Kommentera


          #79
          Scenario: Isabelle
          Av: Lars Kaos Andresen
          Till: Vampire the Masquerade
          När: 2015 (och 1994)

          Första versionen av det här scenariot är från 1994 och den uppdaterade versionen är från 2015. Båda två finns på hemsidan. Versionen från 1994 är sammanställd och gjord till en elektronisk version 2005 men har bara en enda förändring från originalet från mitten av 1990 talet och det är att en överflödig spelarkaraktär har tagits bort. I övrigt är det en trogen version av första utgåvan. Versionen från 2015 är omarbetad mer substantiellt och är ett mer modernt scenario.

          Inget av scenariona använder egentligen World of Darkness världen eller ens särskilt mycket från Vampire. Författaren är tydlig med att han bara läst grundboken till 1ed Vampire och är ointresserad av att läsa mer. Men han har plockat element från spelet såsom blodbandet och ger det elementet så mycket utrymme att det verkligen får skina.

          Handlingen är hög gotisk melodrama med krossande sorg och hatfylld kärlek. Den är väldigt, väldigt bra. Men här är skillnaden. I versionen från 1994 är detta en rälsad historia presenterad som ett scenario från 90-talet. Det är styrt och ger inte rätt detaljer eller information. Medan den nya versionen tar samma solida stomme och historia fylld med känsla och använder 20 års utveckling av rollspelteknik till att göra presentationen perfekt. Scenerna är väl valda och börjar på rätt ställen. Karaktärerna man spelar är väl avvägda och djupa nog utan att bli för styrda. Det är verkligen en mer erfaren hand som kommit tillbaka och gjort ett bättre scenario från samma grund.

          5 av 5 (2015 versionen)

          Kommentera


            #80
            Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
            Scenario: Aliens: Kold sol och Morgenglorie
            Av: Morten Greis Petersen Fakkelskov
            Till: BRP
            När: 2008 och 2009

            Jag finner det lite synd att sista delen av kampanjen, Ild og Vand, inte finns uppladdad. Mest för att jag vill läsa den och inte så mycket för att jag tror att jag har så mycket att säga om den. Det här är solida, traditionella, traditionellt nördiga och nästan gammaldags scenarion. De är nästan OSR.

            Utan att ha sett sista delen är jag beredd att rekommendera det här som en riktigt bra mini-kampanj.
            På ovanstående begäran lade jag ut en förfrågan kring scenariot som fångades upp av ingen mindre än Morten Greis själv som letade rätt på scenariot och som nu Peter "Alexandria" Brodersen gjort tillgängligt nedan. At your service God45! :-)

            https://alexandria.dk/sv/data?scenar...YJAfVRuCqx05S0

            Kommentera


              #81
              Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg

              På ovanstående begäran lade jag ut en förfrågan kring scenariot som fångades upp av ingen mindre än Morten Greis själv som letade rätt på scenariot och som nu Peter "Alexandria" Brodersen gjort tillgängligt nedan. At your service God45! :-)

              https://alexandria.dk/sv/data?scenar...YJAfVRuCqx05S0
              Wow! :D

              Amazing!

              Tack så mycket! :D

              Kommentera


                #82
                Scenario: Aliens: Ild og vand
                Av: Morten Greis Petersen Fakkelskov
                Till: Basic coolness
                När: 2002

                Det här scenariots miljö är max Aliens. Det utspelar sig på en liten och halvt förfallen avfallsstation där bara de företaget vill bli av med jobbar. Stationen beskrivs som universums rövhål och lever upp till det. Den här stationen är till för att skjuta skräp in i den närmsta solen och återvinna det som återvinnas kan. Det är på den här sönderfallande stationen utrustad med en enorm skräpkanon som spelarkaraktärerna blir fast i en brutal katt och råttalek som för tankarna till de mest spännande delarna av filmerna. Någon som förstärks av det modifierade BRP systemet som används här och att man är skitdåliga civilister allihop. Bakgrunderna till spelarkaraktärerna är guld också, vill du inte spela juristen skickad hit av en sexistisk chef när ni hamnar i brutal strid med ett rymdmonster? De få ställen där reglerna är för tunga eller skulle kunna modifieras för en bättre upplevelse är tydligt noterat av antecknignarna från i år.

                Scenariot är uppdaterat i år, 2019, med små rutor och sidebars med noteringar från scenarioförfattaren som kommit till när scenariot laddats upp online. Det finns mycket från serietidningarna och filmerna här men scenariot tar bara de bra delarna och kräver ingen förkunskap förutom det som spelarna blir informerade om i scenariot.

                Det här scenariot har fångat de politiska tematikerna från Aliens och serietidningen men också den klaustrofobiska paniken från den första filmen. Det är råare än de andra Alien scenariona av samma författare, direktare, argare och mer fyllt med iver. Men jag tycker att det ger scenariot en skärpa bortom de andra. Det här är riktigt, riktigt bra.

                5 av 5

                Kommentera


                  #83
                  Scenario: Snöflodens fall
                  Av: Arvid Axbrink Cederholm och Jonas Ferry
                  Till: Dogs in the vineyard
                  När: 2006

                  Så Dogs in the Vineyard är en mormon västern där man är inkvisitorer kallade Dogs. Man är 18 åriga oskulder utrustade med biblar och pistoler, sedan skickas man ut för att lösa problem som inte kan lösas med en bibel eller en pistol. För synder drar till sig demoner och demoner skapar massivt lidande. Så det är bättre att skjuta en syndare i huvudet innan allting går åt helvetet. Även om du aldrig ska vilja skjuta någon i huvudet. Det är ett coolt spel, är du intresserad innehåller det här scenariot alla reglerna du behöver för en test session.

                  Dogs kan anpassas längs två axlar. Hur övernaturligt det är (från fulla shoot outs med demoniska monster till att inget övernaturligt någonsin bekräftat är närvarande) och hur orättvist vad en synd är. Det här scenariot har väldigt lite övernaturligt men JÄTTEMYCKET orättvisa runt synderna. Folket i byn man skickas för att ta hand om är mestadels traumatiserade, ledsna och oroliga. De har förlorat framtidstron och antingen gett upp, blivit bittra eller planerar för att ta hand om sin egen familj i första hand. Nu ska spelarna rulla in och fixa det hela genom att med ord och pistoler piska dem tillbaka in i leden.

                  Spelarna kommer nästan garantera skjuta någon i ansiktet framför dennes familj för att personen var ledsen och rädd.

                  Det är guld. Och ett riktigt bra intro scenario.

                  4 av 5

                  Kommentera


                    #84
                    Scenario: Skuggor över Cragmoon
                    Av: David Skansholm
                    Till: D&D 4ed
                    När: 2010

                    Jag är inte lika ”anti” 4ed D&D som den genomsnittliga D&D nörden… Men hela handlingen här är baserad på ”The Spell plague” och Forgotten Realms 4ed meta-plotten som var så dålig att de backade hela grejen. Det är tyvärr inte scenariots största problem. Det här är ett helt vanligt D&D äventyr från 2010 av modellen som fick OSR rörelsen att bli en grej när folk tröttnade på dem. Det är rälsat, det har okej pussel men bara få sätt att lösa dem, ställen där man bara kan fastna, combat as sport och en fantas plot av standardmall. Ingenting här är dåligt. Det är bara väldigt gjort. Det kunde ändå vara användbart men layouten här gör det svårt att använda vid bordet.

                    Det är ett standard scenario från en annan tid.

                    2 av 5

                    Kommentera


                      #85
                      Scenario: London Crawling
                      Av: Stefan Skriver Lægteskov och Kristian Bach Petersen
                      Till: Mutants & Masterminds
                      När: 2010

                      Det här scenariot är ett superhjälte äventyr som utspelar sig i London på 80-talet. Karaktärerna är aggressivt 90-tal iron age och street level. Någon heter ”Killshot” och ingen spelarkaraktär har en vettig superkraft. Man nämner Watchmen friskt och vill vara ett mörkt och politiskt scenario i Alan Moore stil (notera att V for Vendetta inte är en inspiration vi kommer tillbaka till det senare).

                      Så scenariot är uppbyggt på ett ganska unikt sätt. Det spelas med två spelledare och två skilda spelgrupper som inte vet om att den andra finns. De två spelar varsitt äventyr som länkar ihop på slutet. Det finns inte jättemånga tekniker för att hantera det men bra spelledare som kan sms:a varandra borde klara av det.

                      Sedan behöver jag prata om balansen i det här scenariot är jag rädd. Mutants & Masterminds är svårt att balansera överhuvudtaget men när man går väldigt högt eller väldigt lågt blir det värre. En normal superhjälte är power level 10, där kan du bygga de flesta marvel hjältarna något vettigt. Vill du bygga Stålmannen som han är i serierna är han power level 15. På power level 6 kan du bygga en kompetent polis eller en nybörjar spion. Power level 7 är väldigt svaga superhjältar, kanske de svåraste karaktärerna att balansera… och det är inte bra gjort. Ett par av de färdiga karaktärerna här är dödsmaskiner för allting som dyker upp i scenariot och ett par är värdelösa. Men det är svårt att se utan erfarenhet av spelet. Men jag hade byggt om karaktärerna om jag skulle spelleda det här scenariot.

                      Nu. Här kommer scenariots stora problem. Det är väldigt dumt. Hade det istället för Watchmen försökt vara Dark Knight Returns och handlat om serietidningsgrejer hade det inte spelat någon roll men nu försöker äventyret prata om brittisk politik under 80-talet och det enda som förmedlas är att författarna inte vet vad de pratar om. Margaret Thatcher framställs som en superskurk som använder det officiella super teamet (en av spelgrupperna) som sina privata busar. I svar på det har Labour partiet (!) satt ihop en olaglig supergrupp för att kontra henne. Man försöker förmedla detta som ett gritty politiskt scenario en grad från verkligheten och det fungerar inte. Look, hade de haft Robot-Margaret Thatcher stampades omkring i en mech skjutandes parasiter medan Labour partiet självmordsbombade höginkomsttagare hade jag skakat på huvudet och gått ”Det är dumt men de vet att det är dumt.” Men här har Labourpartiet skapat ett olagligt superteam med en snubbe som kallar sig ”The Croydon Bowler” som använder sina cricket skills för att spöa folk och scenariot säger till mig att saker ska vara gritty och politiska.

                      The Croydon Bowler är förresten döden inkarnerad i mänsklig form på Power Level 7. Fuck killarna och tjejerna med skjutvapen. Det här är grabben du inte vill träffa i en mörk gränd. Och det vore fine! Om det fanns ens ett uns humor i presentationen. Men hälften av hjältarna har citat som ”Freeze, fascist!” eller ” What… Are you doing, punk”.

                      Scenariot är rälsat och lite tråkigt i övrigt. Men den fullständiga politiska blindheten dömer det. Om jag skriver ett superhjälte spel där någon är powered av Socialdemokratin och knockar ut nazister med ”Välfärdens näve!” så är tonen humoristisk. Om jag har Kapten Välfärd kan jag inte göra saker grimdark och ”Nästan verkliga!”. Även om jag lyckas med tricket att göra båda kan jag inte ha Göran Persson som ståendes bakom att kapten Välfärd spöar Muf medlemmar. Det känns som om författarna har snubblat i fällan att de vill vara coolt politiska men inte vet vad de sysslar med.

                      Men det här är spelbart, det är inte politiskt ”dåligt” på något allvarligt sätt och jag vill skjuta folk med en pilbåge medan jag väser ”Feel the arrow of justice, bitch!” i ett grimdark superhjälte 80-tal.

                      Att en karaktär beskrivs som ”Han är riktig arbetarklass men också något av en psykopat” är kanske den mest dum 90-taliga meningen jag någonsin läst.

                      2 av 5

                      Det finns 2 uppföljare till scenariot. Så vi kommer snart tillbaka till London.

                      Kommentera


                        #86
                        Scenario: London Crawling 2
                        Av: Kristian Bach Petersen
                        Till: Mutants & Masterminds
                        När: 2011

                        The Croydon Bowler har blivit ihjälskjuten mellan förra scenariot och det här får vi reda på i introt. Så jag är direkt glad. Illustrationerna är den här gången bilder av Banksy graffiti och det går perfekt med ett av de nya teman som dyker upp här som är ”Att minnas ett svunnet 80-tal”. Scenariot försöker inte vara lika politiskt eller verkligt, det här är fullt mytiskt 80-tal och en av de nya spelarkaraktärerna är den telepatiska hjälten ”Hawkwind”. Men det är inte det tydligaste tecknet på att saker är mer avslappnade den här gången, för det är skurken.

                        Den här gången är skurken Johnny Rotten. Nej, inte en stand in utan punk musikern Johnny Rotten i egen hög person. I en robotdräkt. Robotdräkten är formad som en punkare. Han har gått full Jokern och är nu en superskurk. Det finns en till brittisk kändis som en skurk här men vi behöver inte gå in på det för vi har nu kommit till brytlinjen i äventyret. Tycker du att Johnny Rotten är en kul superskurk eller tycker du det är ospelbart dumt? Jag tror inte det finns ett mellanting.

                        Jag tycker det här är ett mycket bättre äventyr. Det är rälsat men på ett sätt så att det känns naturligt eller att spelarna får ta ut svängarna med sitt superhjältande större delen av tiden. Det använder ett bildspråk och ordval som antyder att det här är ett politiskt scenario men det är det inte. Och att det inte är det utan istället omfamnar att superhjältar är tramsiga gör det hela rejält bättre än del 1.

                        3 av 5

                        Kommentera


                          #87
                          Scenario: London Crawling III: Berlin Creeping
                          Av: Kristian Bach Petersen
                          Till: BRP
                          När: 2012

                          Den här gången hoppar vi lite i genre och det här är ett superspion scenario i Berlin 1987. Regelsystemet är helt utbytt och nu används BRP. Det är egentligen ett mycket sämre system för superhjältar men författaren erkänner att han aldrig lyckades behärska M&M så det är antagligen en bra ide. Hjältarna är mäktigare och mer ”super” den här gången än de varit vid något tidigare tillfälle, samtidigt är scenariot mer nedtonat.

                          Det här scenariot har en gimmick, halvvägs genom scenariot auto-kidnappas två av karaktärerna och de spelarna får istället spela ryska superhjältar. Det är en väldigt, väldigt dålig gimmick. Det är kanske den värsta gimmicken. Men i övrigt är scenariot ganska kul om än rälsat. Bilderna till texten den här gången är historiska bilder från Berlin på 80-talet.

                          Det är en märklig avsluttning på trilogin, ja, det handlar om ”slutet” på 80-talet men det här är väldigt mycket ett scenario om Berlin och inte London. Superspion känslan finns där men är mycket mer spion än super.

                          Det är ett okej scenario. Men det hindras av gimmicken, att ha fel regelsystem och en känsla av att det inte vet vad det vill vara för scenario.

                          2 av 5

                          Kommentera


                            #88
                            Bästa tråden! < 3

                            Kommentera


                              #89
                              Scenario: Prinsessa försvunnen - Återkomsten
                              Av: Jenny Silk
                              Till: D&D 3rd edition
                              När: 2006

                              Det här är den fristående uppföljaren till scenariot Prinsessa Försvunnen från 2001 (som inte finns upplagt). Prinsessa Försvunnen (originalet) har inspirerat ett annat äventyr som jag recenserat i en annan tråd, Abarax Hand av Gunnar Söderberg, som jag inte var superförtjust i. Så här börjar jag ändå knyta ihop lite rollspelshistoria genom recensionerna.

                              Så det här är alltså ett humor scenario som är menat att vara en D&D parodi. Det är aldrig någonsin en bra ide. Det finns inga bra D&D humor scenarion. Detta är för att D&D redan består av två delar: in-character rollspelandet och världen som är seriöst och den grekiska kören av spelare som drar skämt. Detta är bäst när saker är riktigt allvarliga eller viktiga i världen och folk skämtar om det runt bordet. Så när någon drar ett skämt om att den religiösa ordern egentligen är till för manschauvinister så är det kul. När texten skriver ut skämtet är det mest eh…. Dessutom är skämten inte roliga. En grupp Kender som dyker upp i IKEA jackor och är kopplade till att det onda templet är köpt på IKEA är höjden av humor här. Jag läste igenom scenariot och drog inte på smilbanden en enda gång. Jag är anti-glad. Jag skulle kunna gråta. Det känns som när jag skär en lök.

                              Jag gillar språkbruket för jag är en fucking ord hedning med dyslexi och har skrivit en hel kampanj på svengelska så när scenariot använder ord som ”Slåssat” gillar jag det. Men om du inte gillar sådant kommer du gräva ut dina ögon med trubbiga skedar.

                              Scenariot är samtidigt extremt rälsat på ett sätt man inte ens brukar se i D&D kampanjer från 2006 och är samtidigt så oorganiserat att det knappt går att använda. Det känns som om det är skrivet i en sittning och att ingen text är ens flyttad i efterhand.

                              Slutligen tänker jag protestera mot att det här skulle vara självständig utan att ha spelat den första delen. Det är bara inte sant. Jag förstod inte vad som hände i recappen ens.

                              1 av 5

                              Kommentera


                                #90
                                Scenario: Lige lukt i Ragnarok
                                Av: Ryan Rohde Hougaard
                                Till: Werewolf the Apocalypse
                                När: 2004

                                Danskarna kan tydligen skriva Werewolf scenarion!

                                Man är en hel grupp av Get of Fenris Ahroun som ska till amazonas för ära! Man smiter nu för sept ledaren är borta och kan inte stoppa en.

                                Det öppnar med ”Ni vill slåss, hitta snygga kinfolk att ligga med och få alla att veta vem ni är!”. Sedan är det typ en roadtrip teen movie där man blir lurade att ligga med Black Spiral Dancers när man är packade, skickade att slåss mot folks politiska fiender för att de är ”onda” och i allmänhet beter sig som ett rockband på tour. Man är young, dumb and full of cum (och rage!).

                                För er som inte vet är Get of Fenris den idiotiska våld och ära gruppen av varulvar och Ahroun är den andra gruppen av idiotiska våld och ära varulvar. Man är alltså motherfucking dödstornados bestående av klor och superkrafter. Att spela en i en vanlig Werewolf kampanj är att ständigt hållas tillbaka av en grupp andra karaktärer vars spelare tittade på ett spel om att vara badass varulvskrigare mot apokalypse och valde att spela skit som spioner, shamaner eller diplomater. Så vad som är en lätt fight för dig lämnar dem som kladdiga bitar kött på väggarna (Seriöst. Spela en fucking ahroun om du spelar Werewolf. Det är amazing!). Men nu är man allihopa dödsmaskiner från en krigarkult så det är great. Lös problem med dina klor eller med din kuk.

                                På sin väg från Danmark till kriget i amazonas (amazonas är typ Gondor i Werewolf i det att de onda horderna står utanför JUST NU och faller det är alla fuuuucked) lyckas karaktärerna antagligen bryta mot alla varulvarnas heliga lagar.

                                Det här är naturligtvis ett komedi scenario och det är i kontrast mot det föregående scenariot jag recenserat riktigt bra. Anledningen till att det är riktigt bra är att det behandlar världen med respekt och utifrån faktorer i världen skapar en situation där spelarnas får spela absurda karaktärer. Klart du ligger med tjejen som uppenbarligen är en Black Spiral Dancer! Du är ung, kåt och hon verkar vara ett super het Silver Fang kinfolk. Klart du löser alla problemen med mord! Du är en dödsmaskin som inte kan hålla sig! Klart du äter människokött för, hej, du har alltid velat.

                                Scenariot har ingen snygg layout, är väldigt rakt (men inte rälsat) och inte bäst organiserat. Men fan vad kul det verkar. Det är som werewolf kampanjen jag alltid velat spela.

                                5 av 5

                                Kommentera

                                Senaste inlägg

                                Minimera

                                Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by pingas, 17 November 2019, 23.36
                                34 responses
                                714 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg Mekanurg  
                                Started by krank, Idag, 08.50
                                0 responses
                                8 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg krank
                                av krank
                                 
                                Started by krank, Idag, 08.49
                                0 responses
                                7 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg krank
                                av krank
                                 
                                Started by Nässe, 16 November 2019, 00.06
                                47 responses
                                917 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg krank
                                av krank
                                 
                                Started by Mekanurg, 16 November 2019, 18.08
                                17 responses
                                465 visningar
                                7 gillar
                                Senaste inlägg zonk
                                av zonk
                                 
                                Started by clarence redd, Igår, 22.20
                                0 responses
                                26 visningar
                                4 gillar
                                Senaste inlägg clarence redd  
                                Started by Skarpskytten, 17 November 2019, 18.09
                                2 responses
                                67 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Skarpskytten  
                                Started by ÅkeZorkh, 18 July 2019, 14.35
                                6 responses
                                427 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg ÅkeZorkh  
                                Started by Måns, 20 February 2019, 12.38
                                24 responses
                                853 visningar
                                5 gillar
                                Senaste inlägg Leon
                                av Leon
                                 
                                Started by Drafur, Igår, 18.01
                                1 response
                                97 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg Swedish Chef  
                                Arbetar …
                                X