Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Promotion: Fiktionslek kommer till Gothcon

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Ismeno Visa inlägg
    Nya tryckvarianter på Whitehack? Låter spännande, älskar det spelet.
    Jätteroligt att höra! För Whitehack-diggare kommer även Suldokar's Wake vara av intresse, tror jag. Även om spelet är sitt eget, skrivet från scratch och skiljer sig radikalt från Whitehack i en del avseenden, kommer man kunna hacka in mekaniker från det ena spelet till det andra och tvärtom utan större besvär. Där Whitehack är fantasy och kompatibilitet med originaltraditionen är Suldokar's Wake mer eget och en blandning av planet-sci-fi, transhumanism och alien invasion. Det nya spelet har bra regler för saker som t.ex. skala, udda livsformer och att bygga saker.

Ja -- kom förbi och snacka! Superkul!

Hälsar

Christian

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Fiktionslek Visa inlägg

Jätteroligt att höra! För Whitehack-diggare kommer även Suldokar's Wake vara av intresse, tror jag. Även om spelet är sitt eget, skrivet från scratch och skiljer sig radikalt från Whitehack i en del avseenden, kommer man kunna hacka in mekaniker från det ena spelet till det andra och tvärtom utan större besvär. Där Whitehack är fantasy och kompatibilitet med originaltraditionen är Suldokar's Wake mer eget och en blandning av planet-sci-fi, transhumanism och alien invasion. Det nya spelet har bra regler för saker som t.ex. skala, udda livsformer och att bygga saker.

Ja -- kom förbi och snacka! Superkul!

Hälsar

Christian
      Vilka dagar är du där Christian? Siktar på fredagen.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Ismeno Visa inlägg

Vilka dagar är du där Christian? Siktar på fredagen.
        Jag kommer ha ett säljbord i makarrummet, så jag är där hela konventet. På söndagen packar ju folk ihop, så kommer man sent då så kanske jag har hunnit dra. Men på fredagen är jag definitivt där! Det ska bli jättekul att ses!

Allt gott,

Christian

Kommentera

Nu närmar det sig! Jag bifogar en bild på de tre böcker jag kommer ha på Gothcon. Det är tre konventsupplagor, från vänster till höger:

+ Pocketversion av Lintovaffären och andra oktoberländska texter
          + Gothcon-utgåva av Suldokar's Wake, mitt nya sci-fispel
          + Pocket Notebook-version av Whitehack 2e.

Kom förbi och snacka spel!

Hälsar

Christian

https://i.redd.it/s47xer89evr21.jpg

Kommentera

Rum 403! Snett mitt emot stora rolldpelsrummet på våning 4, södra byggnaden!

Hälsar

Christian

Kommentera

Omslagen ser riktigt fina ut! Tyvärr hinner jag nog inte komma vägen om Hvitfeldtska.

Kommentera

Tack!

Jag är där imorgon och på söndag också, om du skulle få tid!

C

Kommentera

Dagen till ära ligger Whitehack etta på både vecko- och månadslistorna på Lulu. Det har legat på top 25 sedan 2013, men nu var det ett tag sedan spelet hade en dubbeletta!

Kom och ta en titt, Rum 403!

Hälsar

Christian

Kommentera

Den som inte kunde komma till Gothcon och skaffa mina böcker kan PM:a mig. Jag har ännu några ex kvar.

Hälsar

Christian

Kommentera

Suldokar's Wake och Whitehack Pocket Notebook är nu slut, men jag har några ex av Lintovaffären kvar.

Hälsar

Christian

Kommentera

Och nu är allt slut (i bokväg :) ). SF-bokhandeln i Gbg köpte alla ex av Lintovaffären som jag hade kvar, så den som vill ha kan gå dit eller — tror jag — be Sthlmsbutiken importera från Gbg-butiken.

Hälsar

Christian

Kommentera

Vaddå SLUT?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av gorillotaur Visa inlägg
                            Vaddå SLUT?
                            Alltså, jag gjorde speciella och begränsade utgåvor till Gothcon och fick några böcker över efter konventet. Dessa har jag nu sålt till folk som hört av sig samt n.d.g. Lintovaffären till SF-bokhandeln i Göteborg.

Man kan fortfarande få tag på de vanliga utgåvorna av böckerna genom att köpa dem on demand (Lulu resp. Publit). Undantaget är Suldokar's Wake, vars officiella release kommer först om ett litet tag.

Allt gott,

Christian

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Arbetar …
                            X