Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

TV serier med bra/dåliga slut (SPOILERS)

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg

Ja. Och sen gjorde de ett par säsonger till...
    Haha ok, ja det är väl ungefär så jag minns det.

Kommentera

Spoilervarning: Breaking Bads dåliga slut.

Måste säga att jag tyckte slutet av Breaking Bad var en enorm besvikelse för min del. Första hälften av sista säsongen, som avslutas med att Hank Schrader inser vem Walter är, var helt genialt och la upp det för en så otroligt bra avslutning. Men sen blev det mest goja av det när det är helt nyintroducerade skurkar mot Jesse och Walt, istället för att få vara en karaktärsshowdown. Annars är nog BB bland det bästa jag sett i serieväg överhuvudtaget.

Dexter hade typ fyra säsonger för mycket. Game of Thrones hade fyra säsonger för mycket. Orange is the New Black tappade typ sans och reson efter andra säsongen. Battlestar Galactica hade två säsonger för mycket.

Generellt tycker jag att framgångsrika serier blir för långa. Men det är väl sannolikt på grund av framgången också...

Personligen tycker jag Firefly har ett bra slut. Hade den blivit längre så hade det nog blivit en metaplottsmörja av det. Istället är det helt fantastiskt och handlar mer om den lilla besättningen än om världen runtom. Även om det inte var planen från början förstås.

Kommentera

Om man tänker sig att Supernatural slutade i och med säsong fem (där grundhistorien tog slut) så var det ett rätt så bra slut. Den ena brorsan skaffar familj och vanligt liv - den andra står utanför villan och tittar in för om han kommer in i sin brors liv igen kommer familjen slås sönder av monsterjägandet.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg
          Om man tänker sig att Supernatural slutade i och med säsong fem (där grundhistorien tog slut) så var det ett rätt så bra slut. Den ena brorsan skaffar familj och vanligt liv - den andra står utanför villan och tittar in för om han kommer in i sin brors liv igen kommer familjen slås sönder av monsterjägandet.
          Om man ska gå in på tv-serier som hade ett bra slut och sedan fortsatte: Buffy the Vampire Slayer. Buffy besegrar en gud, men portalen denna har öppnat är fortsatt öppen. Hon inser först att den kan stängas genom att slänga hennes artificiellt skapade syster in i portalen, men sedan också att eftersom systern är skapad som en del av Buffy så kan hon även offra sig själv... vilket hon gör. Och så avslutas det med att vi ser gravstenen:

Buffy Anne Summers
          She saved the world
          A lot

Kommentera

Men om Buffy inte hade fortsatt hade vi inte fått Once More With Feeling...vilket hade varit ett brott mot mänskligheten.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av entomophobiac Visa inlägg
              Spoilervarning: Breaking Bads dåliga slut.

Måste säga att jag tyckte slutet av Breaking Bad var en enorm besvikelse för min del. Första hälften av sista säsongen, som avslutas med att Hank Schrader inser vem Walter är, var helt genialt och la upp det för en så otroligt bra avslutning. Men sen blev det mest goja av det när det är helt nyintroducerade skurkar mot Jesse och Walt, istället för att få vara en karaktärsshowdown. Annars är nog BB bland det bästa jag sett i serieväg överhuvudtaget.

Dexter hade typ fyra säsonger för mycket. Game of Thrones hade fyra säsonger för mycket. Orange is the New Black tappade typ sans och reson efter andra säsongen. Battlestar Galactica hade två säsonger för mycket.

Generellt tycker jag att framgångsrika serier blir för långa. Men det är väl sannolikt på grund av framgången också...

Personligen tycker jag Firefly har ett bra slut. Hade den blivit längre så hade det nog blivit en metaplottsmörja av det. Istället är det helt fantastiskt och handlar mer om den lilla besättningen än om världen runtom. Även om det inte var planen från början förstås.
              Tänker du då Serenity som slutet på Firefly? För det går ju ganska bombastiskt med att lösa hela rewer plotten.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Cybot Visa inlägg
                Men om Buffy inte hade fortsatt hade vi inte fått Once More With Feeling...vilket hade varit ett brott mot mänskligheten.
                *Ett stort självmedvetet gem dyker upp*
                ”Det ser ut som att du försöker skriva Normal Again

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
                  Tänker du då Serenity som slutet på Firefly? För det går ju ganska bombastiskt med att lösa hela rewer plotten.
                  Förstår inte vad du menar? Se-vad? (= Jag ogillar filmen med passion.)

Vi pratade om serier tänker jag!

Kommentera

American horror story - Roanoke (Avslutade säsonger, så jag tycker det räknas =)

Första halvan, skitbra! Bra skräck, rakt igen om (dvs halvvägs ingeom). Men sen (när "My Roanoke nightmare" är över och de övergår till "Return to Roanoke - Three days in hell").

Fan vad dåligt allt blev!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
                      American horror story - Roanoke (Avslutade säsonger, så jag tycker det räknas =)

Första halvan, skitbra! Bra skräck, rakt igen om (dvs halvvägs ingeom). Men sen (när "My Roanoke nightmare" är över och de övergår till "Return to Roanoke - Three days in hell").

Fan vad dåligt allt blev!
                      Måste säga att de flesta ”American Horror Story”-säsongerna är rätt dåliga även om det oftast finns glimtar av ljus i varje säsong. Jag har sett alla trots att jag egentligen inte älskat någon av säsongerna, men eftersom jag gillar skräck så har jag tvingats bli mindre kräsen än jag kanske annars varit.

Kommentera

Efter att ha skummat igenom tråden känner jag mig tämligen ensam som inte gillar slutet på Sopranos.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg
                          Efter att ha skummat igenom tråden känner jag mig tämligen ensam som inte gillar slutet på Sopranos.
                          Kanske ett ämne för en separat tråd, men hur hade du velat att den skulle sluta då? :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg
                            Kanske ett ämne för en separat tråd, men hur hade du velat att den skulle sluta då? :)
                            Jag hade föredragit det slut som David Chase först tänkte sig, med Tonys död. Pang pang. Inga spekulationer.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg
                              Njaej, jag ogillar inte slutet men jag tycker inte heller att det är det ultimata slutet. Jag skulle föredra ett mer definitivt slut istället för ett spekulativt.

Kommentera

Såg nyligen AHS säsong 1,2,3 och började med 4. Men varken Coven eller Freakshow har ju något mot Asylum. Det blir bara sämre och sämre för varje avsnitt dessutom...

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by CapnZapp, 03 April 2020, 19.27
                                13 responses
                                389 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg Rymdskeppet  
                                Started by McKatla, 01 April 2020, 22.42
                                34 responses
                                637 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Lemur
                                av Lemur

Started by Christoffer, Idag, 13.50
                                2 responses
                                43 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Christoffer  
                                Started by Lemur, Idag, 13.29
                                0 responses
                                59 visningar
                                3 gillar
                                Senaste inlägg Lemur
                                av Lemur

Started by Marrik den allvetande, 02 April 2020, 11.07
                                2 responses
                                229 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Marrik den allvetande  
                                Started by Gurgeh, 31 March 2020, 11.00
                                30 responses
                                778 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg Leon
                                av Leon

Started by Måns, 29 January 2019, 22.20
                                35 responses
                                1.223 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Måns
                                av Måns

Started by Björn Wärmedal, 17 February 2020, 11.05
                                87 responses
                                2.303 visningar
                                13 gillar
                                Senaste inlägg Björn Wärmedal  
                                Started by Khan, 16 March 2020, 09.18
                                9 responses
                                191 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Christoffer  
                                Started by krank, Igår, 23.38
                                0 responses
                                20 visningar