Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Film fråga

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• God45
    skapade en diskussion Film fråga

Film fråga

Om du blev inlåst i ett rum med bara en enda film som kördes dygnet runt i flera månader eller år tills du blev vansinnig... Vilken film hade gjort dig mest intressant galen?

• Minimoni
    svarade
    Ursprungligen skrivet av chrull Visa inlägg
    Sex and the City-filmen.

Eller en annan valfri film om amerikaner med märkligt höga inkomster och en skev syn på världen, ekonomin och relationer till sig själva och andra människor. När man plötsligt börjar tro att den världen är verklig och normal så är man helt vansinnig och blir något slags uncanny-valley människa. Man platsar NÄSTAN in. Vid första kollen ser allt normalt ut. Allt man säger kan tolkas som vettigt och sansat innan man faktiskt lyssnar och tänker efter.
    Du är helt rätt ute med den här beskrivningen. Jag har redan tvingats se skiten flera gånger då min fru har någon sorts nostalgisk koppling till serien då det var en av de första västerländska serier hon och hennes vänner verkligen följde. Så jag har sett både ”Sex and the City” 1 och 2 flera gånger för att få min fru att titta på filmer som jag gillar och hon har varit tveksam inför.

Och jag avskyr verkligen ”Sex and the City”, liksom hur fan kan en kämpande skribent ha råd med en lägenhet på Manhattan och samtidigt äga lyxprylar till ett värde som vida överstiger allt jag någonsin konsumerar i hela mitt jävla liv!? Visst att huvudpersonen när filmerna utspelar sig har kommit vidare i karriären etc, men filmerna är fortfarande ren jävla tortyr där jag som tittare långsamt men säkert överger det jag en gång trodde på till att tro att Gucci, Prada, MiuMiu, och Fendi är det viktigaste som finns. Arrgh, de här filmerna får verkligen hjärnan att koka.
    Last edited by Minimoni; 30 May 2019, 09.48.

Kommentera:

• Tant Ragnar
    svarade
    Bamse och tjuvstaden.

Jag har redan konsumerat den passivt ett otal gånger med anledning av besatt tvååring.

Därmed har jag redan förkokat min hjärna, och lidandet fram till att galenskapen infinner sig som en befriare borde vara ganska snabbt avklarat.

Kommentera:

• Lukas
    svarade
    Den franska filmen La moustache

Jag tror jag hade ifrågasatt min egen existens.

??????

Kommentera:

• Mannen i skogen
    svarade
    Resan till Melonia. Jag skulle börja tala på rim.

Kommentera:

• Henke
    svarade
    https://www.imdb.com/title/tt0036154/

Kommentera:

• Khan
    svarade
    Valfri youtubefilm från Annoying Orange.

Kommentera:

• Voldstagg13
    svarade
    Dr Caligari

Kommentera:

• Skarpskytten
    svarade
    Stjärnkrigen I: Spökhotet. Dålig i samtliga dimensioner en film kan vara dålig i. Till och med titeln suger! Det är den fjärde filmen! (Och var är spöket?) Också beviset att en person med Filmkonst 01% förvisso kan lyckas göra flera bra filmer på raken, men förr eller senare börjar tärningarna uppföra sig normalt igen.

Kommentera:

• Paal
    svarade
    Eraserhead. Fick ont i huvudet av en enda genomtitt.

Kommentera:

• Måns
    svarade
    Naked Lunch, naturligvis.

Kommentera:

• Grisodlar'n
    svarade
    In the mouth of madness

Kommentera:

• chrull
    svarade
    Sex and the City-filmen.

Eller en annan valfri film om amerikaner med märkligt höga inkomster och en skev syn på världen, ekonomin och relationer till sig själva och andra människor. När man plötsligt börjar tro att den världen är verklig och normal så är man helt vansinnig och blir något slags uncanny-valley människa. Man platsar NÄSTAN in. Vid första kollen ser allt normalt ut. Allt man säger kan tolkas som vettigt och sansat innan man faktiskt lyssnar och tänker efter.

Kommentera:

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Started by God45, Igår, 06.14
5 responses
182 visningar
0 gillar
Senaste inlägg zonk
av zonk

Started by crilloan, 21 August 2019, 09.32
5 responses