Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Fiktiva kvinnor som inte spelar på sex

Minimera
Denna diskussion är låst.
X
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av skaraborgarn Visa inlägg
    Leia? Är det hon som är går klädd i haremskjol och metall-bh?
    Hon blir tillfälligt tvingad till det som en del av en fritagningsplan, och sedan stryper hon sin plågoande med sin egen slavkedja. Leia är metal som fan.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Staffan Visa inlägg

Hon blir tillfälligt tvingad till det som en del av en fritagningsplan, och sedan stryper hon sin plågoande med sin egen slavkedja. Leia är metal som fan.
      Men det är ändå sex. Att hon fångas in och tvingas bära sin "slavdräkt" är väl bara ett alibi för att visa hud?

Kommentera

Men det är ändå sex. Att hon fångas in och tvingas bära sin "slavdräkt" är väl bara ett alibi för att visa hud?
        Eller så var syftet att visa vad som händer med slemmon som tvingar sig på kvinnor, och huden var bara alibi för en väldigt grafisk avrättning?

Ha det varit en människa som blev strypt på det där sättet kan jag garantera att censuren hade hopppat in och satt stop.

Kommentera

Pippi Långstrump är lite för ung för att vara med denna kategori. Barn är inte kvinnor. Miss Marple ja vi ska nog vara glada att hon inte visar mer än ansiktet.
          T´Pol har en väldigt åtsittande dräkt. Kanske lämplig på vissa klubbar....

Kommentera

Pippi Långstrump är lite för ung för att vara med denna kategori. Barn är inte kvinnor.
            Rollpersoner som är tekniskt sett är barn, men oftast gestaltas av vuxna personer?

Och inte kink-skämma folk som gillar äldre personer! ;)

Kommentera

Självklart är det så. Alla ville väl se lite mer av Carrie Fisher på den tiden.

Kommentera

Leia är en god och bra kvinna som aldrig skulle spela på sex och synd. Men man vill ändå se henens kropp. Så man kommer på en intrig då hon måste kläs av.
                Modesty Balsie är likadan. Man hittar på alibin. En konstnär vill göra hennes porträtt och då givetvis naket sådant. Hon sliter av sig kläder för att kunna slåss och hon spelar på sin kvinnlighet för att kunna tas sig in hos skurken.
                Man slår två flugor i en smäll.

Kommentera

Man slår två flugor i en smäll.
                  Vad menar du men "spela på sex"? Och Tänker du på den faktiska rollpersonen, eller på författaren.

Som du presenterar det själv är det ju inte Leia som spelar på sex, utan vem det nu var som bestämde att hon skulle ha bikini på sig?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg

Vad menar du men "spela på sex"? Och Tänker du på den faktiska rollpersonen, eller på författaren.

Som du presenterar det själv är det ju inte Leia som spelar på sex, utan vem det nu var som bestämde att hon skulle ha bikini på sig?
                    Om du förstår vad som menas spela på sex så får vi nog vänta med denna debatt tills du växt till dig.
                    Du brukar alltid skriva vad menar du när jag skriver någonting. Uttrycker jag mig så oklart eller har du behov av att vara övertydlig?

Kommentera

Du uttrycker dig oklart, både vad gäller trådens syfte och vad du menar med "spelar på sex". Om jag inte anstränger mig för att tolka dig välvilligt ser jag det här påhittet mest som ett alibi för att ägna sig åt extremt grabbigt och ganska sexistiskt snack om att kvinnliga karaktärers värde kommer ur att objektifiera dem. Jag försöker förstå, så förtydliga gärna!

Kommentera

Kanske borde skrivit att tråden handlar om action och äventyrs karaktärer?
                        Damer som spelar på sex kan göra detta vare sig de vill eller inte. Typ Leia som får haremsdräkt på sig eller Axa som slänger pälsbyxan efter tre serierutor.
                        Muminmamman och Snorkfröken må förlåta mig. Men det är inte riktigt den genren vi är ute efter.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg
                          Du uttrycker dig oklart, både vad gäller trådens syfte och vad du menar med "spelar på sex". Om jag inte anstränger mig för att tolka dig välvilligt ser jag det här påhittet mest som ett alibi för att ägna sig åt extremt grabbigt och ganska sexistiskt snack om att kvinnliga karaktärers värde kommer ur att objektifiera dem. Jag försöker förstå, så förtydliga gärna!
                          Nu låter ju du som lite av en moderator här. Det är väl tämligen solklart vad TS menar med inlägget om t ex Modesty Blaise? Att en fiktiv karaktär spelar på sex för att nå sina mål är väl inte sexistiskt? Det är väl kallsinnig taktik?

Kommentera

Kanske borde skrivit att tråden handlar om action och äventyrs karaktärer?
                            Damer som spelar på sex kan göra detta vare sig de vill eller inte. Typ Leia som får haremsdräkt på sig eller Axa som slänger pälsbyxan efter tre serierutor.
                            Muminmamman och Snorkfröken må förlåta mig. Men det är inte riktigt den genren vi är ute efter.
                            Det gör ingen direkt skillnad om du inte beskriver vad du ska ha den här långa listan på namn till! Är det något som ska diskuteras? Är det en undersökning? En trollning? Vad?!

Kommentera

Se det som en tankelek.
                              Vill du inte skriva spå behöver du inte. Känns nästan som en del känner sig lite hotade konstigt nog.
                              Lie mer glimt i ögat om jag får be.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Grisodlar'n Visa inlägg

Nu låter ju du som lite av en moderator här. Det är väl tämligen solklart vad TS menar med inlägget om t ex Modesty Blaise? Att en fiktiv karaktär spelar på sex för att nå sina mål är väl inte sexistiskt? Det är väl kallsinnig taktik?
                                Om du inte hade en så ful avatar hade jag kysst dig!

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by Feuflux, 13 October 2019, 20.26
                                11 responses
                                125 visningar
                                3 gillar
                                Senaste inlägg Lupus Maximus  
                                Started by Björn Wärmedal, 10 October 2019, 13.10
                                52 responses
                                1.697 visningar
                                14 gillar
                                Senaste inlägg Nässe
                                av Nässe

Started by Knight_Schmidt, 07 October 2019, 19.53
                                30 responses
                                595 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg PAX
                                av PAX

Started by zonk, Igår, 10.10
                                1 response
                                57 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg zonk
                                av zonk

Started by Khan, Idag, 07.18
                                3 responses
                                44 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Gurgeh
                                av Gurgeh

Started by God45, 30 September 2019, 20.49
                                81 responses
                                2.788 visningar
                                7 gillar
                                Senaste inlägg God45
                                av God45

Started by entomophobiac, Idag, 12.49
                                1 response
                                48 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Genesis
                                av Genesis

Started by Henke, 17 October 2019, 18.12
                                21 responses
                                719 visningar
                                8 gillar
                                Senaste inlägg Raskens
                                av Raskens

Started by Spider Jerusalem, 23 October 2014, 12.43
                                17 responses
                                1.151 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Koftan
                                av Koftan

Started by Bifur, 21 December 2017, 13.47
                                48 responses
                                2.613 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Styrman
                                av Styrman

Arbetar …