Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Got sista avsnittet! Spoilers!!!

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Så, hela den här WINTER IS COMING som byggdes upp under ett decennium. Var det att det skulle snöa lite i sista avsnittet? Eller om det var aska. Det framgick inte riktigt.
    Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler.

Ja, ungefär så ja. Visst är det tillfredställande med ett decennium lång förspel utan klimax?

Värt att läsa https://edition.cnn.com/opinions/liv...ons/index.html
    Last edited by Minimoni; 21 May 2019, 11.01.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg
      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Så, hela den här WINTER IS COMING som byggdes upp under ett decennium. Var det att det skulle snöa lite i sista avsnittet? Eller om det var aska. Det framgick inte riktigt.
      När de filmade Danys vision om tronrummet sades uttryckligen att det var snö.

Men nu är det väl retconnat till att ha varit aska hela tiden...

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bolongo Visa inlägg

När de filmade Danys vision om tronrummet sades uttryckligen att det var snö.

Men nu är det väl retconnat till att ha varit aska hela tiden...
        Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler

Ja, så lär det vara. Det betyder rimligtvis att hotet från White Walkers och den långa natten från början planerades att vara det ultimata hotet som skulle skaka världens fundament. Nu var allt så krystat och framförallt så gick allt för fort att serien inte hann med att berätta en bra berättelse och istället fokuserade på snygga effekter. När jag började titta på serien så var det dialogerna, samspelet mellan karaktärer och intressanta personers utveckling som låg i fokus, det hela slutade och urartade till att mer vara ”Pacific Rim”.

Kommentera

Avslöjande text

Håller med många av de mer negativa här i tråden. Serien som helhet slutade i en axelryckning.

Sista avsnittet i sig var bra fram till Danys död. Även om uppbyggnaden utgjordes av det delvis orimliga femte avsnittet fanns det här till sist lite psykologisk trovädighet i karaktärernas motivationer. Gillade också att Tyrion fick vara i sitt rätta element i det (i övrigt bisarrt sammansatta) Lilla rådet.

Resten av avsnittet var antingen irriterande eller bara tråkigt. Några tramsiga detaljer:
          - Bronn, varför har han ens varit med i s7 och 8. Hans närvaro har inte tillfört någonting. Kanske är det sant även för s6, minns inte riktigt.
          - Varför har alla samma kläder på sig hela tiden? Det är väl ok om det är rustningar eller resekläder men för personer som Sansa, Arya med flera. Har kostymeringen verkligen varit så andefattig tidigare år?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg
            - Bronn, varför har han ens varit med i s7 och 8. Hans närvaro har inte tillfört någonting.
            "Den där Bronn har blivit en fan favorite, skriv in honom i några scener vetja!"

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bolongo Visa inlägg

"Den där Bronn har blivit en fan favorite, skriv in honom i några scener vetja!"
              Och så skapar man en bra historia med logik och äventyr som fungerar som GRR Martin tänkt det, döda aldrig fan-favoriterna... Eller!?

Kommentera

Haec est ne viverra. Haec est ne viverra. Haec est ne viverra. Haec est ne viverra. Jag visste att Arya var en alv hela tiden! Mot grå hamnarna!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg
                  - Bronn, varför har han ens varit med i s7 och 8. Hans närvaro har inte tillfört någonting. Kanske är det sant även för s6, minns inte riktigt.
                  Förutom då...

.................................................. ...............................

en av de bästa scenerna i hela serien då, som i sin tur gav upphov till ytterligare en av de bästa scenerna när de sitter i lillrådet =)

Kommentera

Det mest tröttsamma är alla de som nu rycker ut till försvar och retroaktivt förnumstigt förkunnar att vi minsann sett tecknen hela tiden och att det för övrigt var så omöjligt för D&D att knyta ihop säcken att detta var det bästa vi kunde få och därmed att det egentligen var riktigt bra.

Till det har jag bara en sak att säga: Ät skit och dö.

Att GRRM skrev ihop en sammanfattning av hur det skulle sluta på en servett är jag helt med på.

Att D&D bokstavligen använde servetten som sitt fulla manus tror jag inte ens GRRM kunde förutse...

Kommentera

Ursprungligen skrivet av CapnZapp Visa inlägg
                      Det mest tröttsamma är alla de som nu rycker ut till försvar och retroaktivt förnumstigt förkunnar att vi minsann sett tecknen hela tiden och att det för övrigt var så omöjligt för D&D att knyta ihop säcken att detta var det bästa vi kunde få och därmed att det egentligen var riktigt bra.

Att GRRM skrev ihop en sammanfattning av hur det skulle sluta på en servett är jag helt med på.

Att D&D bokstavligen använde servetten som sitt fulla manus tror jag inte ens GRRM kunde förutse...
                      Så jävla bra skrivet! Jag erkänner att jag hade hopp ända till tredje avsnittet i säsong 8 då jag var förblindad av min fanboyism när det gäller allt relaterat till Westeros, Essos etc. Men du har helt rätt i det du skriver, den bästa sammanfattningen på forumet gällande den katastrofala kollaps som helt klart skedde genom att GRR Martins servett-anteckningar ersatte allt vad manus och inovation heter.

Kommentera

Det kanske bara är en komplott från D&D? Om de gör ett riktigt dåligt* slut kommer GRRM att skriva klart böckerna bara för att visa hur det ska gå till.

*nej, jag tyckte inte att det var riktigt dåligt, men det var inte så bra heller.

Kommentera

Jag tycker det var den bästa kakan dom kunde baka med den smeten dom rört ihop den här säsongen.

Men var det verkligen ett slut?

Kommentera

Fanart över GoT skådespelare som kämpar sig igenom intervjuer om GoT säsong 8.

Eller IMHO, "Det är väl kul att Säsong 8 ledde till någonting bra"

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Cybot Visa inlägg
                              Fanart över GoT skådespelare som kämpar sig igenom intervjuer om GoT säsong 8.

Eller IMHO, "Det är väl kul att Säsong 8 ledde till någonting bra"
                              Så jävla snyggt gjort dessutom! Ett av få bra saker som säsongen resulterade i, en annan är att min mor nu kommer att börja läsa böckerna då hon inte riktigt var nöjd med sista säsongen. Min mor är 61 år och inte direkt någon som vanligtvis älskar fantasy, men hon har ända sen säsong ett varit helt beroende av GoT och hon tycker att det är den bästa serien som gjorts. Dock påpekade hon utan att jag behövde säga något, att säsong 8 inte var riktigt lika vass som de andra. Hon tyckte mer om det politiska spelet, de vackra miljöerna, kläderna, kvicka dialogerna och grymma skådespelare. Hon är ett stort fan av Charles Dance och till skillnad från mig en som alltid tyckt att Jon Snow är så himla häftig och bra.

Jag har ju som märkts lite ”strängare” åsikter om avsnittet och sista säsongen i stort men min mor tyckte sista avsnittet i alla fall kändes avslaget till den grad att hon nu vill läsa böckerna och se om slutet där har mer av det hon gillade från de tidigare säsongerna. Jag har varnat henne att det är två böcker som inte släppts och att hon lär vara 97 när och om det är dags att läsa sista boken, men hon är inte avskräckt.

Min fru tyckte avsnittet och säsongen var bra som det är, men hon har inte och planerar inte heller att läsa något material eller någon av böckerna som GRR Martin skrivit om Westeros.

För övrigt har avsnittet nu 4.4 på IMDB och oavsett vad man tycker om avsnittet och säsongen så är det grymt barnsligt att skriva på en förfrågan om att göra om säsong 8. Tråkigt nog så tycks det finnas många därute(över en miljon i skrivande stund)som skrivit på den löjliga förfrågan. Jag må ogilla avsnittet och säsongen men någon måtta får det ändock vara. Ni som gillade avsnittet och sista säsongen, all lycka till er då jag önskar att jag var en av er!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av CapnZapp Visa inlägg
                                MODERERING

Det är bättre att vara trevlig än att vara otrevlig. Var trevligare i framtiden!

Tack så mycket!

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by entomophobiac, Igår, 12.49
                                2 responses
                                55 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg entomophobiac  
                                Started by Kaptenen, 02 October 2019, 12.42
                                3 responses
                                90 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg zonk
                                av zonk

Started by Feuflux, 13 October 2019, 20.26
                                11 responses
                                130 visningar
                                3 gillar
                                Senaste inlägg Lupus Maximus  
                                Started by Björn Wärmedal, 10 October 2019, 13.10
                                52 responses
                                1.724 visningar
                                14 gillar
                                Senaste inlägg Nässe
                                av Nässe

Started by Knight_Schmidt, 07 October 2019, 19.53
                                30 responses
                                604 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg PAX
                                av PAX

Started by zonk, 19 October 2019, 10.10
                                1 response
                                64 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg zonk
                                av zonk

Started by Khan, Igår, 07.18
                                3 responses
                                48 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Gurgeh
                                av Gurgeh

Started by God45, 30 September 2019, 20.49
                                81 responses
                                2.809 visningar
                                7 gillar
                                Senaste inlägg God45
                                av God45

Started by Henke, 17 October 2019, 18.12
                                21 responses
                                729 visningar
                                8 gillar
                                Senaste inlägg Raskens
                                av Raskens

Started by Spider Jerusalem, 23 October 2014, 12.43
                                17 responses
                                1.153 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Koftan
                                av Koftan

Arbetar …
                                X