Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Rollspel.nu's filmklubb 2019 v 20

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Bolongo
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Jobend Visa inlägg
    Antagligen av hardcore Marvel-fans, blinda av lojalitet.
    ???

Du vet att detta inte är en Marvel-film?

I vilket fall så är du inte allra sist. Jag har tänkt se den någon gång, men det har hittills inte blivit av.

Kommentera:

• Jobend
    svarade
    Jag såg Auqaman i lördags. Jag måste varit sist i landet på den bollen. Den har fått 7.1 på IMDB, ett betyg som jag inte överhuvudtaget kan förstå.
    Filmen är något av det särklass sämsta jag sett. Jag kommer aldrig se en Marvel efter detta.
    Kan inte beskriva hela filmen då jag var tvungen att stänga av efter jag spillt nästan två timmar av mitt liv.
    Aquaman ska hitta en treudd för att ena rikena ovan havet och under. Bildspråket och dialogerna är så usla att man har skämskudde när Aquaman börjar förälska sig i den kvinnliga protagonisten.
    Så jag stängde av, filmen har fått 7.1 på IMDB. Antagligen av hardcore Marvel-fans, blinda av lojalitet.
    Av mig får den max en 3-4a. (Bra effekter)

Kommentera:

• Mundo
    svarade
    Jag såg inte en film, utan en kort serie, men jag tänker att det får duga. Jag såg The Umbrella Academy från Netflix.

Den handlar om ett helt gäng osympatiska karaktärer som alla är mer eller mindre rövhål av det rent avskyvärda slaget (vi har tex. folk som casually utövar våldtäkt, fullblodspsykopater som tycker att misshandla skiten ur folk med kniv är en bra lösning på småbrottslighet etc).Och detta är bland våra huvudkaraktärer, vars livsöden vi ska bry oss om.

Det finns två sympatiska karaktärer och det är Klaus och Hazel, men resten är mer eller mindre svajande mellan "Okey, jag kanske gillar dig/bryr mig om dig då" till att vara så totalt frånkopplade till allting som man kan tänka sig att digga med en människa och deras beteende. Ofta mer mot det senare.

Sen hoppar serien över och genom så sjukt många olika mentala hoops för att få allt att funka så det bara blir för mycket för mig...

Spoiler: 
    I den här alternativa verkligheten är tex. barnslavhandel lagligt, och likaså är det lagligt att låta dina nu privat ägda barnsoldater massmörda småkriminella inför en livepublik. Det är inte bara lagligt - det gör dig till en populär kändis, tydligen!

Jag asade mig genom detta skräpet för min man gärna ville se det från början till slut, men det kommer krävas rejält med ryggkli för att jag ska gå med på att se säsong 2.

Den blir en 2 av 5.Det finns en del scener och koncept som är coola, men för det mesta kommer en massa dryga och korkade karaktärer och gör sitt bästa för att förstöra all typ av drama.

Kommentera:

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Started by nano, Idag, 15.06
12 responses
148 visningar
1 gillar
Senaste inlägg Feuflux
av Feuflux

Started by God45, Igår, 06.14
8 responses