Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

GothCon 2020

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Jag tror att konventen måste hitta vägar att kompensera spelledare bättre än vad som tycks vara standard idag. Gratis inträde, gratis mat och lite merch kontra att man är upplåst i 4-5 timmar per pass. Klart att gensvaret från spelarna också är värt mycket, men ändå.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av gabrielledebourg Visa inlägg
      På tal om GothCon, jag gissar att det blir pub i år igen?
      Klart det blir pub! Anmälningssida och mer info dyker upp snart.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Feuflux Visa inlägg

Tack för att du tog dig tid att svara!
        Så lite så! Jag kände att jag faktiskt kunde ge perspektiv och svar på frågorna, så lika bra att passa på då!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rangertheman Visa inlägg
          Jag tror att konventen måste hitta vägar att kompensera spelledare bättre än vad som tycks vara standard idag. Gratis inträde, gratis mat och lite merch kontra att man är upplåst i 4-5 timmar per pass. Klart att gensvaret från spelarna också är värt mycket, men ändå.
          Det här är klurigt kan jag tycka. Men i praktiken, eftersom de tar betalt för arrangemangen och du som arrangör numera får exakt ingen hjälp eftersom de inte längre erbjuder utskriftshjälp exempelvis, så borde definitivt mer av den (trots allt pyttelilla) slanten kunna gå till någon sorts SL-ersättning.

För min egna del har jag helt enkelt tvångsrekryterat vänner till att spelleda åt mig. Men mina scenarier är små. Måste vara helt absurt svårt att rodda ihop spelledare till de stora arrangemangen.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rangertheman Visa inlägg
            Absolut! Jag tror att anmälningsavgiften tillbaka för två spelledda pass vore värt att testa. Att få full peng tillbaka på tre är för mycket konvent som förloras för att det ska vara värt det. Halva inträdet på ett pass, hela på två skulle få mig att överväga att spelleda igen. Nu arrangerar jag ju i och för sig sedan några år, men hade man fått för att spelleda är frågan om jag ens hade börjat arrangera.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Khan Visa inlägg
              Absolut! Jag tror att anmälningsavgiften tillbaka för två spelledda pass vore värt att testa.
              Nuvarande ersättning på GothCon är typ ett mål mat eller liknande va? Det ni föreslår låter ju mycket vettigare. Det gör ju i praktiken spelledarna till fullfjättrade medarrangörer, minus den sexiga t-shirten.

Min spelgrupp hånade mig häromdagen för att jag hade en t-shirt det stog "Arrangör" på.

"Vi vet att du är spelledare, du behöver inte ha uniform för det".

Those guys...

Kommentera

Ursprungligen skrivet av kwarnberg Visa inlägg

Både jag och ceruleanfive arrangerar ju egna spel med scenarion vi har skrivit själv. Vet inte hur hur många fler som gör det i år, men vi är nog inte ensamma om det.
                Alltså alla dessa ungdomar som tror de är ensamma om något! ;)

Skäms, Kristoffer. Skäms.Tur att andra har bättre koll! ;)

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg
                Jag kan rekommendera Robert Jonsson. Han kör alltid egna spel och äventyr. Spelade ett grymt pass Leviathan med honom som SL för tre år sedan.
                <3

Kommentera

Ursprungligen skrivet av entomophobiac Visa inlägg

Nuvarande ersättning på GothCon är typ ett mål mat eller liknande va? Det ni föreslår låter ju mycket vettigare. Det gör ju i praktiken spelledarna till fullfjättrade medarrangörer, minus den sexiga t-shirten.

Min spelgrupp hånade mig häromdagen för att jag hade en t-shirt det stog "Arrangör" på.

"Vi vet att du är spelledare, du behöver inte ha uniform för det".

Those guys...
                  Man får inträdet tillbaka på tre pass, hälften på två, och ett mål mat per spellett pass om jag inte minns fel. Dessutom en tisha. Jag tycker det är för lite.

Sen har ju jag aldrig riktigt gillat det där med att få kläder, vare sig på konvent eller kickstarter, men det är nog bara jag.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Feuflux Visa inlägg

Tack för att du tog dig tid att svara!
                    Jag kan instämma i mycket av vad gabrielledebourg skriver men vill komplettera med en egen erfarenhet från Lincon. Tanken var att arrangera ett scenario på Lincon förra gången. Det blev inte av pga. jag mådde riktigt uselt då det började närma sig (vilket visade sig vara diabetes), så jag ställde in det. Men det var en oerhörd skillnad på att arrangera något på GothCon och LinCon. Där GothCon är väldigt serviceinriktade och vill lösa problem, så var LinCon raka motsatsen. De såg ständigt problem och tog lång tid på sig att svara på frågor. Ibland svarade de inte ens. Som arrangör kände man sig inte särskilt välkommen, utan snarare motarbetad. Det har fått mig väldigt opepp på att arrangera något på LinCon, i alla fall i rollspelsform.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Khan Visa inlägg
                      Sen har ju jag aldrig riktigt gillat det där med att få kläder, vare sig på konvent eller kickstarter, men det är nog bara jag.
                      Under en period i mitt liv var GothCon-tishor det enda jag bar (hade väl typ 5-10 som jag växlade mellan då XD), men jag kan förstå dig utifrån perspektivet "Här är din lön - gör reklam för oss!" ;)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Robert Jonsson Visa inlägg

Under en period i mitt liv var GothCon-tishor det enda jag bar (hade väl typ 5-10 som jag växlade mellan då XD), men jag kan förstå dig utifrån perspektivet "Här är din lön - gör reklam för oss!" ;)
                        För mig är perspektivet snarare -> de sitter dåligt, har dålig kvalitet och dessutom läcker de färg. Att göra reklam för ett ideellt arrangemang jag verkligen gillar är jag däremot helt okej med. :)

Eller så var det i alla fall när seklet var ungt. De kanske uppdaterats sedan dess.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av entomophobiac Visa inlägg
                          På Nordsken, åtminstone i fjol, var spelledarna "crew", fick ett crew-pass till konventet (fritt inträde), matbiljett dagen då man spelledde och en t-shirt (chockrosa). Det gjorde att jag kände mig mer delaktig i arrangemanget och var beredd att ställa upp mer än bara med spelledandet. Nu fanns det så mycket crew att det inte behövdes, men rent känslomässigt.

Kommentera

Jag har som sagt var använt tröjorna väldigt mycket och aldrig haft ett problem med att de läckt färg - ett år har dock trycket börjat lossa, men det skedde efter ett trettiotal tvättar. Men så har jag förstås bara erfarenhet av de svarta arrangörstrljorna och de är ju inte de som delas ut till spelledare.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Robert Jonsson Visa inlägg
                              Jag har som sagt var använt tröjorna väldigt mycket och aldrig haft ett problem med att de läckt färg - ett år har dock trycket börjat lossa, men det skedde efter ett trettiotal tvättar. Men så har jag förstås bara erfarenhet av de svarta arrangörstrljorna och de är ju inte de som delas ut till spelledare.
                              Är det OLIKA t-tröjor?

Det förklarar en hel del.

Jag har tröjor från GothCon XXX som jag nog tvättat 100ggr nu som fortfarande ser fina ut. Och jag har tröjor från de senaste konventen som började se sunkiga ut efter typ tre tvättar.

Kommentera

Japp - eller det var så förr i alla fall. Svarta tröjor för arrangörer, vita tröjor för GothCon-staben och gråa för besökare. Har inte så bra koll på hur det ser ut idag dock. Det kan ha ändrats.

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by Skarpskytten, 15 September 2019, 15.39
                                16 responses
                                500 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Staffan
                                av Staffan

Started by gabrielledebourg, 12 March 2020, 16.20
                                12 responses
                                654 visningar
                                14 gillar
                                Senaste inlägg Puckohue  
                                Started by McKatla, 01 April 2020, 22.42
                                27 responses
                                439 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Skarpskytten  
                                Started by krank, 30 March 2020, 18.07
                                5 responses
                                112 visningar