Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Söker/Vill sätta ihop en onlinespelgrupp med föräldrar / 30-40+:are

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• BiobunkerVII
    svarade
    I en perfekt värld med massa tid till rollspel tänker jag att man kör allt till År0, även om jag är mindre impad av Maskinarium.
    I en mer rimlig värld så kör vi metaplotten till grundboxen (till att börja med i alla fall). Om man inte metaspelar för mycket så är det väl ett mindre problem om man vet hur kampanjen slutar.
    Discord är mest för att hålla kontakt mellan olika speltillfällen.

Kommentera:

• .113
    svarade
    Kommer du köra igenom hela kampanjen eller bara som mutanter? Jag är egentligen lite sugen jag också, har kört en del över roll20 men inte discord (dock använt discord liiiiite, så vet iaf vad det är)..

Jag borde kunna köra ungefär de där tiderna, helt utan problem om det är rätt vecka (inga barn) och.. Oftast i tid om det är de andra veckorna :p barnen ligger oftast då så borde funka.

Jag har spellett första delen av mutant år noll däremot så jag vet ju vad den går ut på, däremot har jag dålig koll på slutet för våran ark, samt grupp, blev så traumatiskt förstörd av hotkorten att de mer eller mindre dog ut. En spelare överlevde hela tiden så vi valde att avsluta och skulle börja med nästa del i kampanjen, med denne som eventuell npc eller möjligen återvändare senare, men det rann ut i sanden.

Jag vet alltså vad main potten går ut på men har inte läst på om det för vi kom aldrig tillräckligt långt ????

Kul hade vi dock!

Så jag är som sagt gärna med om det finns plats, har du frågor tex om hur mkt jag vet eller nått annat så skicka ett pm

Kommentera:

• Rymdhamster
    svarade
    Ursprungligen skrivet av BiobunkerVII Visa inlägg

Kul! Är du bekant med År0?
    Jag har läst igenom reglerna (inte kampanjboken), och spelat en session. Har även spelat mycket svärdets sång, så de grundläggande bitarna har jag koll på.

Kommentera:

• BiobunkerVII
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg

Jag är sugen. Har en grundläggande vana av att spela via roll20 och discord.
    Kul! Är du bekant med År0?

Kommentera:

• Rymdhamster
    svarade
    Ursprungligen skrivet av BiobunkerVII Visa inlägg
    Livet satte käppar i hjulet för vår år0-kampanj, är det någon som är sugen på att spela?
    Jag tänker mig spel kvällstid varannan torsdag, i runda slängar 20-22-ish.
    Inga problem om du aldrig spelat år0-motorn, eller om du är expert, dock tänker jag mig att köra metaplotten.

Ja just det, vi spelar över Roll20 och discord
    Jag är sugen. Har en grundläggande vana av att spela via roll20 och discord.

Kommentera:

• BiobunkerVII
    svarade
    Livet satte käppar i hjulet för vår år0-kampanj, är det någon som är sugen på att spela?
    Jag tänker mig spel kvällstid varannan torsdag, i runda slängar 20-22-ish.
    Inga problem om du aldrig spelat år0-motorn, eller om du är expert, dock tänker jag mig att köra metaplotten.

Ja just det, vi spelar över Roll20 och discord

Kommentera:

• Gravendal
    svarade
    Är det här fortfarande aktivt? Jag är en spelare som mer än gärna hade kunnat spela online. Jag har kollat tidigare på D20 och Fantasy Grounds på Steam, verkar finnas en hel del alternativ. Ta gärna och släng iväg ett PM.

Kommentera:

• Massa
    svarade
    Tack Lemur!

Kommentera:

• Lemur
    svarade
    Denna finns: https://discord.gg/JSnJuaH
    Den är dock inte bara för 30-40+:are.

Kommentera:

• Massa
    svarade
    Finns det ingen discordkanal som alla kan samlas?

Kommentera:

• Massa
    svarade
    Ursprungligen skrivet av JohanToresson Visa inlägg

Vilket fint initiativ

Härmed anmäler jag mitt intresse att vara spelledare för er (oss) med vuxenpussel!
    Jag ämnar att spelleda Coriolis eller Mutant: år noll för det behöver 4-5 tappra hjältar.

Om intresse finns är det enda kravet att du som spelare läser och går med på det sociala kontraktet som jag formulerar (inga konstigeter bara vanligt hyfs) och i gengäld får man oändligt med äventyr och en lyhörd, erfaren och ibland lite vinfull spelledare.

Är gärna med på mutant: år noll om ni har plats

Kommentera:

• Massa
    svarade
    Jag är på om det finns platser över.

Kommentera:

• Gnovald
    svarade
    Hej, jag är intresserad av att vara med :)

Alltid intresserad av nya spel och spelsystem men spelar helst Eon, Drakar och Demoner och Mutant.

/Andreas

Kommentera:

• Joker
    svarade
    'Allo 'allo alla! Jag tänkte bara meddela att det finns möjlighet för mig att hålla en Delta Green-grupp om intresse finnes, med spelande efter tid och möjlighet, siktande på sammankomst över roll20 och Discord ca en gång i månaden och lite slösnack mellan. Delta Green är inte regeltungt och inte betungande för spelarna, som inte behöver ha någon insikt alls i reglerna om det inte önskas... Anmäl gärna intresse - får vi ihop tre spelare så kör vi :D

Kommentera:

• Feuflux
    svarade
    Jag har inte landat något konkret från den här tråden så jag har fortsatt intresse (brist på tid har jag förstås, men det är ju lite premissen för trådstarten). Är egentligen intresserad av allting, men ogärna regeltunga saker.

Kommentera:

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Started by krank, Idag, 01.12
5 responses
63 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jocke
av Jocke

Started by Skarpskytten, Idag, 20.35
1 response