Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Spelledare söker rollspelare i Karlstadsområdet

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Spelledare söker rollspelare i Karlstadsområdet

Hej, mitt namn är Eremiz och jag är just nu i behov av 3-4 spelare som antingen bor i Karlstad eller i närheten. Nybörjare såväl som erfarna rollspelare är välkomna!
    • Vad spelar vi? Vi spelar ett hemmasnickrat OSR-spel som är en kombination av LotFP och Whitehack.
    • Var spelar vi? Vi spelar hemma hos mig i min lägenhet. Det bjuds på fika!
    • När spelar vi? En dag i veckan, antingen Lördagar eller Söndagar, i ungefär 4-5 timmar efter kl 18. Exakt starttid bestäms i efterhand.
    • Hur spelar vi? Vi spelar i korta kampanjer på ungefär 3-5 sessioner. Det kan bli tal om fler äventyr i framtiden beroende på hur det går.

Du som söker ska vara minst 18 år, ska kunna samarbeta med främlingar och vara hel och ren.

Intresseanmälningar görs till richardws91@gmail.com

Senaste inlägg

Minimera

• anth
    Svar till [Rescensera ett rollspel som inte finns!] ANMÄLAN
    av anth
    Oh, det här liknar de gamla tävlingarna man hade förr... är det någon som har länk till den gamla tävlingen?
    Idag, 15.24
  • anth
    Svar till Äventyr i snö och is
    av anth
    Jag skulle vilja ha mer info (eller länk till mer info).
    Utspelas det på jorden, eller i en fantasyvärld?
    Är det bara kampanjen som utspelas...
    Idag, 15.21
  • anth
    Svar till Äntligen!!!
    av anth
    År 2002 utlyste WotC en tävling om vad som skulle bli nästa DnD-kampanjvärld. Spelkonstruktören Keith Bakers Eberron vann.
    Tanken var ett det...
    Idag, 14.48
  • Minimoni
    Svar till Din spelvärld med barnen
    av Minimoni
    Jag är genant bekant med den världen. Har sett allt som producerats till ”Friendship is Magic” samt ”Equestria Girls”. Nu kan jag förklara...
    Idag, 14.47
  • skaraborgarn
    Svar till Skillnader mellan folkslagen
    av skaraborgarn
    Alver och orchers avsky mot varandra är inte rasism det är artism!
    Idag, 13.30
  • Gurgeh
    Svar till Got sista avsnittet! Spoilers!!!
    av Gurgeh
    Spoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi l!

Det lämnas ju till tittaren själv att tolka, men jag kan tänka mig att de konstiga...
    Idag, 13.18
  • gabrielledebourg
    Svar till Nostalgi ur ett kulturellt perspektiv
    av gabrielledebourg
    Onekligen. Liksom, jag är ju så jävla nedtrampad i nostalgiträsket om något: Ur Varselklotet, Chock och svenska Call of Cthulhu är väl liksom nostalgiprodukter...
    Idag, 12.53
  • Jocke
    Svar till Public domain och ackreditering
    av Jocke
    För bara några år sen gick Karl Alfred in i public domain och många tecknare roade sig med att rita och publicera egna Karl Alfred äventyr....
    Idag, 11.49
  • Rickard
    Svar till Kompetitiva rollspel
    av Rickard
    Medan världen går under har jag försökt powergäjma i och fick en bra story tillbaka som svar. Jag brukar påstå att man inte kan spela samberättande...
    Idag, 11.41
  • Mekanurg
    Svar till Raser som aldrig spelades
    av Mekanurg
    När jag spelledde EDD hade jag en flexibel inställning när det gällde spelarrollernas folkslag, men mina spelare bannlyste ankor. Deras rollpersoner...
    Idag, 10.35
Arbetar …
X