Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

GoT - Om man vill spela, vad händer nu?

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Lightshy Visa inlägg

Hmm, där har man ett äventyrsfrö som heter duga!
    RP’na tillhör naturligtvis House Harlaw som tar tillfället i akt!
    House Harlaw är dessutom det absolut mäktigaste huset på the Iron islands samt att Yaras/Ashas mor var från house Harlaw. Så utan Harlaw så har Greyjoy egentligen ingen riktig makt att sätta bakom sina ord. Harlaw är så mäktigt och stort att de skapar otaliga ”cadet houses” som var och en är likvärdiga med vilket annat hus som helst på the Iron Islands. Så för att Harlaw inte skulle ta makten så krävs det nog att Bran the broken eller liknade interventioner från andra delar av Westeros sker.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg

House Harlaw är dessutom det absolut mäktigaste huset på the Iron islands samt att Yaras/Ashas mor var från house Harlaw. Så utan Harlaw så har Greyjoy egentligen ingen riktig makt att sätta bakom sina ord. Harlaw är så mäktigt och stort att de skapar otaliga ”cadet houses” som var och en är likvärdiga med vilket annat hus som helst på the Iron Islands. Så för att Harlaw inte skulle ta makten så krävs det nog att Bran the broken eller liknade interventioner från andra delar av Westeros sker.
      Känns ju som en perfekt setting att spela i efter seriens slut. Ett mini-GoT helt enkelt.
      Man kan ju hålla sig till öarna och striden om tronen utan att blanda in så mycket av det andra som hänt i resten av Westeros.
      Hus mot hus. Den drunknade gudens präster vill komma tillbaka med besked och slås också om makten (både om att bestämma på öarna och att kasta bort de 7).
      Man kan ju till och med slänga in nått fastlandshus då det säkert finns några trälar som kommit med till öarna efter nått plundringståg.
      Måste kolla igenom de järnföddas släkter och var man kan slänga in lite bastarder och annat.

Kommentera

Minimoni, du som verkar kunna allt om detta spel.
        Vilka abillitys och qualitys skulle du säga gäller för sjöfart? Hittar inte så mycket specifikt om det. Men jag kanske har missat det?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Lightshy Visa inlägg
          Minimoni, du som verkar kunna allt om detta spel.
          Vilka abillitys och qualitys skulle du säga gäller för sjöfart? Hittar inte så mycket specifikt om det. Men jag kanske har missat det?
          Skall undersöka saken, det är inte omöjligt att reglerna helt enkelt inte helt täcker in dessa saker.

Kommentera

Uppföljning på förra inlägget. Det jag kan hitta när jag bläddrar snabbt och under lite stress är ”Blood of the Ironmen”. Den ger egentligen bara bonusar i stridssituationer till havs, men jag skulle nog tolka den mer generöst och även ge bonusar på andra sjöfartsfärdigheter. För jag antar att alla spelare kommer vara från Iron Islands? Om inte och du är väldigt noga med balans mellan karaktärer etc, så får du väl ge de som inte spelar män/kvinnor från Iron Islands någon annan ”extra bonus”.

Det var rätt längesedan som jag använde de medföljande reglerna till spelet då jag ville ha ett ännu dödligare och mindre abstrakt system. Med detta sagt så minns jag ändock originalreglerna som helt ok.

Jag skall dock läsa in mig bättre på dem så att min gamla hjärna åter kommer ihåg de viktigaste delarna för just din fråga. Vilken grundbok kör du med, den första från Green Ronin eller andra utgåvan som kallas ”GoT Edition”?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg
              Uppföljning på förra inlägget. Det jag kan hitta när jag bläddrar snabbt och under lite stress är ”Blood of the Ironmen”. Den ger egentligen bara bonusar i stridssituationer till havs, men jag skulle nog tolka den mer generöst och även ge bonusar på andra sjöfartsfärdigheter. För jag antar att alla spelare kommer vara från Iron Islands? Om inte och du är väldigt noga med balans mellan karaktärer etc, så får du väl ge de som inte spelar män/kvinnor från Iron Islands någon annan ”extra bonus”.

Det var rätt längesedan som jag använde de medföljande reglerna till spelet då jag ville ha ett ännu dödligare och mindre abstrakt system. Med detta sagt så minns jag ändock originalreglerna som helt ok.

Jag skall dock läsa in mig bättre på dem så att min gamla hjärna åter kommer ihåg de viktigaste delarna för just din fråga. Vilken grundbok kör du med, den första från Green Ronin eller andra utgåvan som kallas ”GoT Edition”?
              GoT edition.

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
              Started by Måns, 14 July 2019, 14.04
              72 responses
              1.329 visningar
              4 gillar
              Senaste inlägg Zire
              av Zire

Started by aknaton, 06 July 2019, 10.11