Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Barnen i Bangor

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Dante, Idag, 12.53
2 responses
35 visningar
2 gillar
Taogoli
av Taogoli

Skapad av RedMoon, 13 August 2017, 07.47
46 responses
1.409 visningar
10 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av APM, Igår, 20.50
12 responses
216 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, Idag, 06.47
1 response
27 visningar
0 gillar
Bolongo
av Bolongo

Skapad av Khan, Igår, 18.35
1 response
83 visningar
1 gillar
Måns
av Måns

Skapad av krank, Idag, 06.47
0 responses
6 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, 08 December 2017, 06.10
3 responses
99 visningar
0 gillar
Bolongo
av Bolongo

Skapad av wilper, 03 May 2017, 12.56
118 responses
3.199 visningar
11 gillar
Sysp
av Sysp

Skapad av Gurgeh, 10 December 2017, 20.41
54 responses
1.372 visningar
0 gillar
Zire
av Zire

Skapad av marat, 13 December 2017, 13.34
10 responses
219 visningar
2 gillar
Tre solar  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Barnen i Bangor

Hej hörni!

Nu när höstmörkret börjar tränga på allt mer undrar jag om det inte vore på sin plats med en uppföljare till Ebon Oaks – varulvsspelet med skräcktematik där unga dumdristiga dokusåpadeltagare en efter en blev offer för ett gammalt spöke?

Därför vill jag undersöka intresset för – och kort presentera mitt varulvsspel med skräcktema!

Temat handlar om ett antal barn som flyr undan skräcken i en liten stad i Maine. En onämnbar skräck jagar dem och enda sättet att klara sig är att kunna lista ut vem i gruppen som är ett barn och vem som är en manifestation av skräcken.

Spelet har fluff, och dessutom ett fluff styrt av logik – det kan handla om en kronologisk, alfabetisk, typmässig, matematisk eller annan logik som tydligt skiljer oskyldiga från skyldiga. Fluffet är med andra ord givande att analysera samtidigt som det finns inbyggda setbacks för att balansera om någon skulle få för sig att outa allt på en gång. Alla deltagare har med andra ord en anledning att analysera fluffet för att skaffa sig mer kunskap om spelets deltagare och dess eventuella (special)förmågor.

Det är förmodligen också en tillgång att ha läst något av Stephen King.

Jag siktar på nio deltagare (nio är min favoritsiffra och i mina ögon fyllt av ockult potential), men kan också arra ett spel för sju deltagare.

Tänkt spelstart är fredag den 13/10 och rundorna följer sedan i rätt snabb takt.

Vad säger ni? Har vi nio stycken hugade?

DET låter som ett kungligt tema!

Jag är med!

Kommentera

Alltså jag har helt missat det här men det kändes lite som att det inte händer just till det datumet? Eller så har alla andra missat det oxå :) coolt tema iaf!

Kommentera

Jag är rädd för att varulvsspel är mer ute än 1990-talet och att det tyvärr inte är tillräckligt många som vill spela. Buhu.

Men skulle det dyka upp fler hugade arrar jag gärna. Att ha spelstart på fredagen trettonde känns ju särskilt roligt, men jag kan absolut skjuta på en eventuell spelstart.

Kommentera

Har inte varit inne på forumet en tid, och det smärtar mig lite att se att det här spelet inte blev av.

Hade det blivit av hade jag gärna varit med. :-)

Kommentera

btw, i framtiden, skicka ett pm, jag loggar ofta in lite då och då under dagar/veckor iaf (oftast dagligen faktiskt) men inte säkert det händer så mkt mer :p och kolla hit in glömmer jag oftast, och det syns ju inte utåt så..

jag är ju gärna på så bara säga till

Kommentera

Inte intresserad själv, men jag kan tänka mig att flera personer som inte normalt hänger här längre skulle komma tillbaka specifikt för varulvsspelande.

Nån form av en maillista skulle kanske vara en idé.

Kommentera

Jag har aldrig kört varulvsspel, men skulle gärna testa. Om ni står ut med en glad amatör får ni gärna hojta till.

Kommentera

Detta låter intressant, är gärna med om det blir av.

Har dock inte läst Stephen King bara sett några av filmerna. Vilka böcker skulle du rekommendera?

Kommentera

Basseeeeeeee.......

Hör du spökbarneeeeeeeeeen..........?

Vi måste ha..... varulvsspeeeeeeeeeel.........

Kommentera

Som en zombie vaknar tråden till liv! Kul!

Jag ska skicka ut PM och göra en rekryteringsvända till på Facebook.

Just det! Boktips: det finns ju massvis med titlar som är bra, jag skulle satsa på de tidigaste novellsamlingarna. Tillräckligt långa får att avgöra om man ska investera i nån 1000+-sidorshistoria! ;) Mina favoriter är "Salem's Lot/Staden som försvann" och "It".

Och "1922" på Netflix rekommenderar jag också!

/Basenanji

Kommentera

Okej! Nu är rekrytering på Facebook igång! Jag hoppas på nio deltagare, men sju blir bra det med. Spelstart beräknas till den 6/11!

Och PM skickas ut...alldeles strax!

Med vänlig hälsning,
                        Basenanji

Kommentera

ANMÄLDA HITTILLS:
                          Vimes
                          .113
                          LJS
                          Khan
                          Halo77
                          LJS

Om vi får tag på minst en till kör vi. Men jag hoppas på att vi får tre deltagare till! Jag är mycket tacksam för all hjälp med att sprida denna info jag kan få!

Vänligen,
                          Basenanji

Kommentera

Finns det inte någon Facebook-grupp för folk som gillar varulv/maffia i Sverige? Känns som att det borde det, i alla fall. :-/

Kommentera

Hur ser det ut, Basse? Får vi något spel, eller faller det på deltagarantal?

Kommentera

Arbetar …
                              X