Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Mäster Ulv - Runda 5

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Lambendil, Igår, 09.24
12 responses
148 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av wilper, Igår, 11.08
9 responses
150 visningar
2 gillar
wilper
av wilper

Skapad av lilonjo, Idag, 09.35
1 response
18 visningar
0 gillar
luddwig
av luddwig

Skapad av Thermominator, Igår, 20.20
4 responses
108 visningar
1 gillar
zonk
av zonk

Skapad av Den Gamle, Igår, 09.38
1 response
117 visningar
2 gillar
Kaigon
av Kaigon

Skapad av Krille, Igår, 22.04
0 responses
53 visningar
5 gillar
Krille
av Krille

Skapad av Feuflux, 05 September 2017, 21.29
10 responses
387 visningar
4 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av Cake, 06 October 2016, 11.07
65 responses
2.726 visningar
2 gillar
LordXaras  
Skapad av Platon, Igår, 15.52
3 responses
90 visningar
1 gillar
Rangertheman  
Skapad av luddwig, 03 September 2017, 18.12
83 responses
2.725 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Mäster Ulv - Runda 5

-Å sen, förstår ni, små valpar, sen så var det dags för Lukas å dö, å han ville det inte, han ville det inte alls, å han sprang ut från byn. Men di satte efter han förstår ni å de tog han, å de tog han å de slog av bena på han å så släpa de han med hästar tellbaka till byn. Å där samla de en massa ris å kvistar å de la Lukas där å han grät, han grät å sa att han imte velle dö. Men de lyssna inte å de satte eld till riset å det brann å Lukas brann opp tess han va alldeles död.
    -Var han Mäster Ulv, Gammelulv?
    -Nä knappast, små valpar. Nån ulv de va han inte. För snart så kom Sodivra springandes å hans hela tarmpaket hängde utanför magen i släptåg å de va Mäster Ulv som hade gjort det. Å Sodivra skrek på hjälp men tarmarna hanses fastnade i något å han liksom snubblade å föll å sen var han också död.
    -Men, Gammelulv, hur många ulvar fanns det i byn?
    -Ja inte var de fyra i varje fall, så mycket var säkert, det var det.

Lukas röstas ut, han var bybo. Sodivra nattmördas.

De får skriva "Heja byn!" men inget annat.

Mäster Ulv har inte valt Extra ulv, 3p.

DENNA RUNDA SLUTAR PÅ TISDAG 22:00

Förlåt Lukas & Sodivra & tack för spel!

Kommentera

Heja byn!

Kommentera

Tack för gott spel, Sodira och Lukas.

Nu dags för sömn och nya tag imorgon.

Kommentera

Röst: basse

Kommentera

Lycka till byn nu. Spela bättre än jag gjort

Kommentera

Röst: jocke

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg
                PAJAS! ULV! SNEDSEGLARE. Det här och rösten på basse sekund 1 den här rundan räcker ju för att sänka din färg till röd som Lenin.
                Anser du fortfarande är Vicotnik är röd, eller skrev du bara så för att han röstade på dig?

Om Vicotnik är röd, vem är ulv tillsammans med honom?

Röst: Jocke

Kommentera

Från R1 strax efter omröstningen

Ursprungligen skrivet av .113 Visa inlägg
                  Att fler inte hakar på betyer nog att Jocke är ulv och då dör jag nog inatt
                  Förklara hur du tänkte när du skrev detta.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Jocke
                    PAJAS! ULV! SNEDSEGLARE. Det här och rösten på basse sekund 1 den här rundan räcker ju för att sänka din färg till röd som Lenin.
                    Du skriver detta i slutet av förra rundan och det första du gör är att du röstar på basse, vore det inte rimligare att lägga din röst på mig efter ett sånt uttalande?

Kommentera

Det här spelet gör mig helt matt. Fantatsikt kul och snyggt arrat Vimes, men jävlar jag börjar bli trött.

Angående spelupplägget
                      Vi har alltså bara en eller två ulvar med i spel, vilket förvånar mig. Jag var säker på tre ulvar och kunde tänka mig fyra. Eftersom ingen sare stigit fram gissar jag vidare på nattmord (2p), Ingen siare (3p) och Värva ulv (1p). Lite udda tycker jag, ska bli kul att få höra hur Mäster ulv tänkte.

Jag hoppas att jag framstår som grönare än i förra rundan och tycker att min röst på Lukas är grönande, även om det var dumt att en bybo åkte. Men det var ändå coolt att jag lyckades komma ut ur min Don Quixote-roll. Sorry igen Sodivra och LJS.

Eftersom jag är grön och jag tar för givet att LJS är grön har vi kvar:

.113
                      Jocke
                      Halo77
                      Vicotnik

Jag tycker att det är svårt. Jocke känns som det självklara valet (ska du grilla med Zara ikväll eller var det Sandhamn med Aviici?), men det kan också vara nån av Vicotnik/.113/Halo77. Halo gör starkt intryck på mig som en duktig, sunt skeptisk spelare. Vicotnik är också rätt lugn med undantag för hans märkliga beteende på slutet av förra rundan där han tog svans på Sodivra. Det kan i och för sig vara så att Vicotnik har "bestämt sig" för att följa Sodivra som han litar på, lite så där auto som jag menar att Vic spelar.

Tills vidare vill jag också veta hur .113 tänkte kring det där med att bli nattmördad?

RÖST: .113

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Halo77 Visa inlägg
                        Från R1 strax efter omröstningen

Förklara hur du tänkte när du skrev detta.

Vad menar du? Exakt hur jag tänkte för en vecka sen kan jag inte svara på, men som jag sagt tidigare fick jag en känsla av att Jocke var ulv och eftersom Inget hände vid första lynchingen så antog jag att vi hade att göra med två bybor. Ulvar är inte särskilt benägna att skicka en kompis I döden runda ett.

Hade nån varit ulv hade de drevat åt andra håll.

Bevisligen hade jag ju rätt.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Basenanji Visa inlägg
                          Det här spelet gör mig helt matt. Fantatsikt kul och snyggt arrat Vimes, men jävlar jag börjar bli trött.

Angående spelupplägget
                          Vi har alltså bara en eller två ulvar med i spel, vilket förvånar mig. Jag var säker på tre ulvar och kunde tänka mig fyra. Eftersom ingen sare stigit fram gissar jag vidare på nattmord (2p), Ingen siare (3p) och Värva ulv (1p). Lite udda tycker jag, ska bli kul att få höra hur Mäster ulv tänkte.

Jag hoppas att jag framstår som grönare än i förra rundan och tycker att min röst på Lukas är grönande, även om det var dumt att en bybo åkte. Men det var ändå coolt att jag lyckades komma ut ur min Don Quixote-roll. Sorry igen Sodivra och LJS.

.113
                          Jocke
                          Halo77
                          Vicotnik

Jag tycker att det är svårt. Jocke känns som det självklara valet (ska du grilla med Zara ikväll eller var det Sandhamn med Aviici?), men det kan också vara nån av Vicotnik/.113/Halo77. Halo gör starkt intryck på mig som en duktig, sunt skeptisk spelare. Vicotnik är också rätt lugn med undantag för hans märkliga beteende på slutet av förra rundan där han tog svans på Sodivra. Det kan i och för sig vara så att Vicotnik har "bestämt sig" för att följa Sodivra som han litar på, lite så där auto som jag menar att Vic spelar.

Tills vidare vill jag också veta hur .113 tänkte kring det där med att bli nattmördad?

Varför är LJS plötsligt den enda gröna?

Och ja, varför skulle jag inte bli nattmördad om.jag hade rätt?

Jo för att det dels skulle bli för uppenbart efter Jockedrev, dels för att jag själv skrev så. Ett nattmord efter det skulle flytta fokus hårt på Jocke.

SÅ tack för att ni drog upp det, jag hade glömt det. Om Jocke var grön hade de rimligen försökt nattmörda mig redan första natten för då hade Jocke hamnat I fokus. Bybo I fokus är bra.

Det är alltså rimligt att tänka att Jocke faktiskt är ulv.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Basenanji Visa inlägg

Angående spelupplägget

En sak jag tycker är konstigt är att du hela tiden har kastat misstankar mot LJS men nu är han plötslig helt grön. Vad har hänt som får dig att byta fot?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Halo77
                              En sak jag tycker är konstigt är att du hela tiden har kastat misstankar mot LJS men nu är han plötslig helt grön. Vad har hänt som får dig att byta fot?
                              Eftersom Sodivra visade sig vara grön.

Visst kan LJS vara ulv, men jag håller det för mindre troligt givet händelsernas utveckling.

Ursprungligen skrivet av .113
                              SÅ tack för att ni drog upp det, jag hade glömt det. Om Jocke var grön hade de rimligen försökt nattmörda mig redan första natten för då hade Jocke hamnat I fokus. Bybo I fokus är bra.
                              Nattmörda .113 för att få fokus på Jocke? Nja, tycker det låter som lite för mycket jobb för lite payback..

Om vi tittar på vilka som har nattmördats:
                              Empiricus (fail)
                              KK
                              Empiricus
                              Sodivra

...så ser det ut som att ulvarna konsekvent har valt gamla rävar.

Kommentera

Arbetar …
                              X