Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Baruch dayan emet: In character tråd

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Mr&MrsTrolls, 19 August 2018, 13.46
3 responses
66 visningar
0 gillar
Mr&MrsTrolls  
Skapad av God45, 20 August 2018, 16.50
30 responses
645 visningar
0 gillar
Arfert
av Arfert
 
Skapad av Platon, 15 August 2018, 14.26
10 responses
366 visningar
0 gillar
Platon
av Platon
 
Skapad av zonk, 10 July 2018, 09.18
7 responses
306 visningar
1 gillar
Platon
av Platon
 
Skapad av Hans E Magnusson, 15 September 2017, 16.33
36 responses
1.859 visningar
1 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Björn Wärmedal, 16 August 2018, 16.46
39 responses
647 visningar
2 gillar
anth
av anth
 
Skapad av God45, 15 August 2018, 18.32
17 responses
599 visningar
4 gillar
God45
av God45
 
Skapad av Brynjard, 18 August 2018, 13.19
36 responses
904 visningar
0 gillar
Nässe
av Nässe
 
Skapad av Bolongo, 02 August 2018, 12.03
11 responses
312 visningar
2 gillar
anth
av anth
 
Skapad av Brynolf, 20 August 2018, 15.03
5 responses
157 visningar
1 gillar
Brynolf
av Brynolf
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #16
    Kurt

    Du rusar in och drämmer till djävulen i ansiktet med en köttyxa du plockade upp i köket. Du känner hans näsa knäckas och klyvas innan han snubblar bakåt. Han talar till dig med en mun full med blod.

    "Kurt, min vän! Jag har sett vad du försöker göra och jag gillar det. Jag gillar din grej. Kom igen, vem hela dig grej är precis vad jag behöver. Varför inte jobba för mig istället?"

    (Du kan döda djävulen, han verkar inte röra sig för att försvars sig och du har redan skadat honom rejält. Eller så kan du göra något annat)



    The Boogyman

    Felicity verkar nästan aldrig lämna sitt kontor. Hon dyker upp ute på stan på ställen men verkar inte röra sig från punkt A till punkt B. Det tar dig ett tag innan du inser att hon använder de gamla gruvtunnlarna och den gamla tunnelbanan för att röra sig runt ibland.

    Hennes folk är lite nervösare. Deras beteende är inte anmärkningsvärt egentligen. De är gangsters och rör sig privat eller i "jobbet". Ingen av dem missbrukar eller dricker märker du dock. Flera av dem går i kyrkan regelbundet.



    Samuel

    (Du behöver bara rulla en gång, det är försvar och attack)

    Samuel och hans män gör kort verk av männen. Flera lever fortfarande med brutna ben och skottskador. Männen i de vita rock riskerar liven genom att rusa ut i kaoset men lyckas få in barnen i containerna och i säkerhet. När våldet slutar försöker en av dem få kontakt med Samuel.

    "Skjut inte, skjut inte nära barnen för helvete! Vill du att hela staden dör? Deras blod är fullt med Soma!" Doktorn verkar fullständigt uppgiven. "Är ni Candys män? Är ni den riktiga drop off:en?"

    Kommentera


    • #17
      Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg


      Samuel

      (Du behöver bara rulla en gång, det är försvar och attack)

      Samuel och hans män gör kort verk av männen. Flera lever fortfarande med brutna ben och skottskador. Männen i de vita rock riskerar liven genom att rusa ut i kaoset men lyckas få in barnen i containerna och i säkerhet. När våldet slutar försöker en av dem få kontakt med Samuel.

      "Skjut inte, skjut inte nära barnen för helvete! Vill du att hela staden dör? Deras blod är fullt med Soma!" Doktorn verkar fullständigt uppgiven. "Är ni Candys män? Är ni den riktiga drop off:en?"
      "Det har blivit en ändring i planen. Nu ska ni berätta för mig vad Soma är, varför Candy vill ha barnen och allt annat ni kan tänka er är värt att veta... Carter, se till att vi inte har några vittnen."

      Carter nickar åt de andra och börjar avrätta de överlevande. Samuel tittar tillbaka på männen.

      "Så, vart var vi, ni skulle berätta något".

      Kommentera


      • #18
        Jag sätter upp ett bakhåll i tunnlarna. Jag försöker antingen ta reda på vart Felicity kommer gå och när hon kommer gå dit.
        Eller så väntar jag på den väg hon oftast brukar vandra igenom.

        Om jag lyckas få tag på henne är min första handling att slå ut alla ljus så det är totalt mörker i tunneln.

        Efter det kommer jag försöka brotta ned och avväpna henne.

        Kommentera


        • #19
          Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
          Kurt
          Du rusar in och drämmer till djävulen i ansiktet med en köttyxa du plockade upp i köket. Du känner hans näsa knäckas och klyvas innan han snubblar bakåt. Han talar till dig med en mun full med blod.

          "Kurt, min vän! Jag har sett vad du försöker göra och jag gillar det. Jag gillar din grej. Kom igen, vem hela dig grej är precis vad jag behöver. Varför inte jobba för mig istället?"

          (Du kan döda djävulen, han verkar inte röra sig för att försvars sig och du har redan skadat honom rejält. Eller så kan du göra något annat)
          Om Kurt Thomas hörde djävulens frestelser, eller för den delen övervägde att börja arbeta för hin håle, visade han inte detta på något tydligt vis.
          Med ett par rejäla hugg mot Djävulens hals, axlar och nacke avslutade han sitt arbete.

          Djävulens gula ögon brände fortfarande på Kurts näthinna när han adrenalinskakande letade sig ut i regnet. I mörkret utanför flöt de djävulsgula fläckarna ut i färggranna mönster - de hade fritt spelrum tills Kurts nattsyn började komma tillbaka.

          Startade bilen? Hade han kommit hit med den eller bara brutit sig in i den för att ha någonstans att sitta? Det var svårt att minnas men han valde ändå att sikta mot den.

          Om bilen är min vill jag köra iväg inåt stan till, på jakt efter en spritbutik eller en sunkig bar. Om den inte är min vill jag försöka tjuvkoppla den.

          Kommentera


          • #20
            Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg

            Kathleen Gonzales

            Thea är svårt skakad och när Kathleen tag tag i henne börjar hon bara prata, som om det är en lättelse att få säga saker ut högt och inte bara ha dem studsandes i sitt eget huvud, "Det är min dotter, det är Erin." hon tittar över på den lilla flickan, "Mitt ex, hennes biologiska pappa, Peter. Det är killen som dog. Han tog Erin för att straffa mig. Vi har inte varit ihop på typ två år men han fick reda på att jag var ihop med John nu och... Han tog henne för att straffa mig." Hon börjar gråta. Louis kommer och tar med sig Erin till en annan del av rummet så att hon inte ska behöva höra mer. "Jag försökte få tillbaks henne men då slog Peter mig bara. Jag tror han hade gett henne något. Han är en langare och jag vet att han har ett annat barn med en tjej som han.. Som han gav grejer till för att hon skulle vara lugn." Hon verkar samla sig lite och du ser rent hat blixtra till i hennes ögon, " Så jag pratade med John och vi hittade den här killen. Han kallar sig The Weasel och är en vigilante som spöar knarkare och så där. Så han skulle hjälpa oss ta oss in hos Peter och hämta Erin. Sedan skulle vi lämna stan." Du ser över på The Weasel som är en man i mellersta medelåldern med lite för mycket flint och lite för mycket ölmage för att du skall kunna se honom som en brottsbekämpare. "Så vi bryter oss in och Peter... Han är på sägen med Erin och han... Han... Han rör henne... Och jag flippar ut och anfaller honom. John gör samma sak, Erin är som en dotter för honom. Och vi.... Vi spikar upp honom på gipsvägen med has jävla kanyler!" Hon andas djupt och intensivt, som en tjur som precis slitit sönder någons insidor med sina horn, "Folk hörde oss och några andra Gauntlet killar försökte stoppa oss, de skar the Weasel." Hon är plötsligt mänsklig och rädd igen och ser dig i ögonen. "Snälla hjälp oss! The Gauntlet kommer aldrig till ditt ställe. De respekterar dig. Snälla..."

            Kathleen Gonzales

            "Herre gud Thea!" Kathleen sväljer hårt och allvaret i situationen börjar sjunka in. Utan att tänka hasplar hon ur sig "Varför gick du inte till polisen!?" men hör hur dömande det låter redan innan det syns i Theas ögon. "Okej. Förlåt. Jag förstår. Han förtjänade det." ...eller gjorde han? Hämnd på det här sättet är inte _rätt_. Det _borde_ i alla fall inte vara rätt.

            Kathleen känner pressen på allvar nu. Beväpnade blodtörstiga hämnare på tröskeln, en vigilante som håller på att förblöda i hennes klinik och inte tid att hantera båda situationerna. "Helvete..." svär hon tyst. Djupt andetag. "Tom! Thea! Louis får hålla bråkstakarna på framsidan nöjda medans vi lägger om såret. Hjälp mig att få upp honom på bordet!"

            Hela situationen känns fel och en stor klump formas i magen på Kathleen när hon plockar sina verktyg. "Snälla gud, låt det vara ett lindrigt sår!" Mannen på bordet väcker avsmak, en inhyrd mördare eller "vigilante"? Spelar det ens någon roll?. Kathleen böjer sig fram och försöker bedöma vilken insats som behövs för att rädda the Weasel.
            Last edited by RasmusL; 20 December 2016, 22.09.

            Kommentera


            • #21
              Samuel

              "Vad gör du?! Du kan inte bara döda folk! Det finns barn här!"



              Jason/The Boogyman

              Ljuset går ut. Du väntar dig panik. Du väntar dig kanske att hon fryser. Du väntar dig inte att en road flare sprakar till liv innan du ens kommer fram till henne. Du bländas av ljuset och hon lyckas kasta sig åt sidan. Du är snabbare, men ingen är riktigt snabb med regnvatten upp till knäna. Du känner din hud bränna under det koncenterade ljuset från den kemiska facklan, inte nog för att störa din form men irriterande som en svår solbränna. Felicity har en pistol i den andra handen, inte den största pistolen eller den mest älskade pistolen. Bara ett verktyg för att döda folk.

              "Vad fan är du? Jag väntade mig inga borderliners i mina tunnlar..." Hon ser sig om som för att se ifall något ändrats. "Staden är inte här freak. Försvinn tillbaks till var du hör hemma så skadar jag dig inte."



              Kurt

              Kurt ser sig över axeln på vägen ut. Han ser Candy ligga på golvet. Han är bara en människa, ingen djävul. Bara en man. Sekreteraren är fortfarande där dock, fortfarande död med sitt blod i en gyllene skål.

              Kurt märker inte när han kommer fram till baren. Han märker inte så mycket under de första glasen. Sedan sitter en kvinna bredvid honom och pratar med honom. Hon är äldre, 55 till 60, och afroamerikan. Kurt är medveten genom alkohol dimman att hon säger något. Men inget fastnar liksom innan hon säger.

              "Vi gillar hur du dödade Djävulen. Vi har behov av en man med dina talanger ifall du vill göra mer nytta."



              Kathleen

              Såret är djupt. Avföring har börjat läcka in i bukhålan och det är ett under att The Weasel fortfarande lever. Kathleen bedömer att hon kan rädda honom, men bara genom sina krafter. Inget normalt ingrepp kan hålla kvar The Weasel i jordelivet. The Weasel rycker till när Kathleen är böjd över honom och tar tag i hennes arm. "Låt honom inte ta mig." Han stirrar genom Kathleen med ögon glansiga som glas av febern. "Han kommer ta mig till inferno. Låt honom inte hämta mig..."

              Ljud hörs nere från ingången och Louise kommer springande. "The Hand är på väg in. Kunde inte fördröja honom mer utan att de började skjuta. Han är här vilken sekund som helst."

              Kommentera


              • #22
                "Ett hål i marken är mer mitt hem än något annat just nu."
                Jag gör redo en pistol, om det behövs kan jag skjuta henne eller facklan.
                Om hon kan se mig gör jag mig beredd att ta ett steg bakåt i skuggorna och skuggvandra bakom henne.
                "Det var ett tag sen Flick"

                Kommentera


                • #23
                  Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
                  Samuel

                  "Vad gör du?! Du kan inte bara döda folk! Det finns barn här!"
                  Samuel sätter sig ner framför barnen och säger "Jag kommer inte göra er illa, men de där männen var onda, nu kan de inte skada någon igen."
                  Sen tittar han på forskaren som talade nyss "Nå, vi har saker att samtala om, men följ med mig så pratar vi någonstans mera ostört."

                  Om de följer med tar han dem någonstans med mindre lik, liken slängs in i containern för övrigt.

                  Kommentera


                  • #24
                    Boogyman

                    "För länge." Hon försöker se sig omkring i mörkret. "Du är ur loopen, du vet inte vad som pågår längre. Saker är viktigare nu, märkligare men viktigare. Vad vill du?"

                    The Boogyman rör sig runt bakom henne i skuggorna.

                    Kommentera


                    • #25
                      Samuel

                      "Fuck, okej, okej." Doctorn ser fucked up ut. Som om han varit vaken en vecka och är på meth. "Ungarna har fucking soma i blodet. Det är för Hellersen man, för motorcykelgänget? Släpper du bara ut skiten dör halva jävla stan genom att skita ut sina tarmar." Doctorn svettas, som en gris. "Fuck, det är inte som om jag ville göra det här. Men du vet hur det är. Du vet hur det är va?"

                      Kommentera


                      • #26
                        Kurt tittar ner på sin skjorta, fläckar av djävulens blod har mörknat här och var.
                        "Nytta? Vilka sa du att du arbetar för egentligen? Att Jim skickade mig på djävulen begriper jag, och att någon annnan håller koll på honom... det kan jag i alla fall tänka mig."
                        Kurt tänder två cigaretter samtidigt och erbjuder kvinnan den han inte ska ha själv.

                        Kurt tar ett bloss och fyller på sitt glas med den billga burbon som bartenden lämnat framför honom.

                        "Jag mördar inte folk för pengar om det är det du är ute efter, men jag är bara på väg mot den här flaskans botten så du kan ju berätta mer medan jag tar mig ditåt."

                        Kommentera


                        • #27
                          Kurt

                          "Vi vill inte att dö mördar folk. Skulle aldrig föreslå något sådant." Hon tänder en cigarett. "Men det är ett krig där ute, ingen är säker från det. Det är vi mot Satan och Gud gör inte sin del för att hjälpa oss. Vi behöver någon som du. Någon som kan hjälpa oss i kriget mot Satan." Hon flippar ett kort på disken framför Kurt. "Du behöver inte bestämma dig nu. Men om du börjar tycka att du kan göra mer eller inte kan glömma vad du sett... Slå oss en signal."

                          Kommentera


                          • #28
                            Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
                            Samuel

                            "Fuck, okej, okej." Doctorn ser fucked up ut. Som om han varit vaken en vecka och är på meth. "Ungarna har fucking soma i blodet. Det är för Hellersen man, för motorcykelgänget? Släpper du bara ut skiten dör halva jävla stan genom att skita ut sina tarmar." Doctorn svettas, som en gris. "Fuck, det är inte som om jag ville göra det här. Men du vet hur det är. Du vet hur det är va?"

                            "Ja, jag vet hur det är, man gör det som behöver göras. Berätta nu, vad är Soma, och vad menar du med att det är för Hellersen?"

                            Kommentera


                            • #29
                              Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
                              Boogyman

                              "För länge." Hon försöker se sig omkring i mörkret. "Du är ur loopen, du vet inte vad som pågår längre. Saker är viktigare nu, märkligare men viktigare. Vad vill du?"

                              The Boogyman rör sig runt bakom henne i skuggorna.
                              "Jag vill komma in i loopen. Vad är det som pågår i staden? Vad är det som har gjort att en våg av missfoster börjat krypa sig fram på gatorna? Och vad är det Handen arbetar med nu?"

                              Jag fortsätter att hoppa mellan skuggorna runt och runt Felicity. Mellan varje hopp ställer jag en av frågorna och hoppar sen vidare.

                              Kommentera


                              • #30
                                Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
                                Kathleen

                                Såret är djupt. Avföring har börjat läcka in i bukhålan och det är ett under att The Weasel fortfarande lever. Kathleen bedömer att hon kan rädda honom, men bara genom sina krafter. Inget normalt ingrepp kan hålla kvar The Weasel i jordelivet. The Weasel rycker till när Kathleen är böjd över honom och tar tag i hennes arm. "Låt honom inte ta mig." Han stirrar genom Kathleen med ögon glansiga som glas av febern. "Han kommer ta mig till inferno. Låt honom inte hämta mig..."

                                Ljud hörs nere från ingången och Louise kommer springande. "The Hand är på väg in. Kunde inte fördröja honom mer utan att de började skjuta. Han är här vilken sekund som helst."
                                Kathleen

                                Kathelen greppar tag i Theas arm, aningen för hårt.

                                "Thea. Ge mig den där väskan med verktyg och ta sedan med dig Tom upp på övervåningen. Kom inte ner hit vad som än händer. Förstått? Spring."

                                De spända vecken i Kathleens panna slätas ut något när hon försöker slappna av och fokusera på uppgiften framför henne. Hon andas ut men låter kraften inom henne vänta ännu en liten stund, hon måste ta hand om inkräktarna innan hon kan fokusera på att läka the Weasel, om han nu förtjänar det. Samtidigt som hon försöker få en överblick över skadan och se om det går att göra något provisoriskt med mundana medel för att klara av de kommande minuterna ser Kathleen upp på de ansamlade människorna omkring henne och tilltalar dem, först tyst och nästan viskande men med hastigt stigande volym:

                                "Allihopa, upp på övervåningen. _NU!_"

                                Hon viskar för sig själv "Ok, låt dem komma..."
                                Last edited by RasmusL; 02 January 2017, 10.29.

                                Kommentera

                                Arbetar …
                                X