Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Forumspel - oklart parlamentariskt läge!

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Brynolf Visa inlägg
    Mina vinstkritetier har inte så mkt med SDs faktiska partiprogram att göra, kan jag ju avslöja. Så jag tror inte vi hittar rätt i spelet genom att efterhärma verkligheten. Det vore ju för obvious.
    Tja, jag tror ju det finns en poäng i att vi följer verkligheten någorlunda, annars kunde vi ju lika gärna haft partier som hette A, B, C*, D, och så vidare. Jag är sugen på att höra vad de tre tungviktarna S, M och SD har för seriösa förslag innan jag avlägger min egentliga röst. Men spontant tror jag nog mer på att ha en regering med så få partier som möjligt. Då är det S + M + C som är det troligaste i min bok, jag är synnerligen skeptisk till att V ska kunna samarbeta med SD enligt den bakomliggande matematiken, tex, även om S + V + SD rent matematiskt får nio röster.

Såatte - vilka tycker Xyas och Jocke är lämpliga diskusisonspartner?

*Pun intended

Kommentera

Jag tror inte alla har "vinner om de är i regering utan SD". Spelet kan ju inte bara handla om det. Men nån har det säkert.

Ni som ingick i mitt regeringsförslag, vad säger ni? Är det inte ett fantastiskt sådant så säg?

Kommentera

Varken Larson, Janke eller Rasmus har vart inne och sagt hej ännu. Är ni här så kanske ni kan ropa hej?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Xyas Visa inlägg
          Jag ser ingen större anledning att dela med mig av mina vinstkriterier.
          Men kan du dela med dig med några tankar om hur du ska göra för att vinna?

Kommentera

Jag kan inte se hur jag skulle kunna vinna alls, om jag behandlar det här som ett "vanligt" spel. För då är ju i alla fall min instinkt att satsa på att optimera mina egna möjligheter att få en första-plats och minimera alla andras. Det är kanske bara jag som spelar lite för tävlingsinriktat men en delad förstaplats känns sämre än en egen, och en andraplats är detsamma som en sistaplats.

Men det verkar inte som det går att tänka så i det här spelet, i alla fall inte om jag ska resonera kring mina egna vinstkriterier, för jag kan inte riktigt se hur jag överhuvudtaget skulle kunna uppnå mitt första-kriterium.

Kommentera

Det kanske är så det är tänkt? Att ingen kan vinna utan att någon/några andra hamnar på sin andranivå? Dvs allt handlar om att förhandla såpass bra att det är du själv som blir vinnare, medan de andra bara inte förlorar.

Kommentera

Hm, men vad har man att förhandla med? Det enda man har att erbjuda är ju att hjälpa andra nå sina vinstmål.

Kommentera

Jo men precis så. Kanske måste släppa det där vinnar-tänket, för det känns som att med det går det inte, och istället Ta Ansvar För Sverige.

Så då tycker jag såklart att en klassisk alliansregering är att föredra.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Xyas Visa inlägg
                    Jo men precis så. Kanske måste släppa det där vinnar-tänket, för det känns som att med det går det inte, och istället Ta Ansvar För Sverige.

Så då tycker jag såklart att en klassisk alliansregering är att föredra.
                    Jag är inte emot ett återtåg för Alliansen, men då måste vi lyckas få alla andra att lägga ned sina röster, är jag rädd. Alternativt släppa in S, eller SD, för att få ihop matten.

Kommentera

Miljöpartiet kan ge stöd åt ett regeringsalternativ som vi själva får vara med i. Gärna någon ganska liberal koalition med socialdemokraterna.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Khan Visa inlägg
                        Jag är inte emot ett återtåg för Alliansen, men då måste vi lyckas få alla andra att lägga ned sina röster, är jag rädd. Alternativt släppa in S, eller SD, för att få ihop matten.
                        Fast där har vi ju en annan feature i spelet som gör att det räcker inte med att få flest röster, utan det vinnande resultatet måste få minst 8 röster. Så även om sossarna skulle rösta på sig själva och alla andra skulle lägga ned så vinner de inte ändå.

Kommentera

Nå, att särskilt många lägger ned sina röster kanske inte är så sannolikt. Vi får utgå ifrån att det är vanlig majoritet som gäller, och då funkar inga av de "verkliga" blocken.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Brynolf Visa inlägg
                            Nå, att särskilt många lägger ned sina röster kanske inte är så sannolikt. Vi får utgå ifrån att det är vanlig majoritet som gäller, och då funkar inga av de "verkliga" blocken.
                            Precis. Jag vill än en gång lyfta möjligheten med en storkoalition S + M + någon mer. Av egoistiska skäl vill jag ju säga C. Har Cyas och/eller Jocke någon åsikt om den möjligheten? Eller vill vi satsa på en större, liberalkonservativ vinkling av det hela?

Kommentera

Jag kan som jag sa innan inte vinna med något av mina kriterier tillsammans med (M). Men jag är öppen till en samlad refering med (MP) och några av de andra mindre partierna.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg
                                Jag kan som jag sa innan inte vinna med något av mina kriterier tillsammans med (M). Men jag är öppen till en samlad refering med (MP) och några av de andra mindre partierna.
                                Varför inte V och C och dumpa Mp?

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by 2097, Igår, 15.01
                                43 responses
                                819 visningar
                                4 gillar
                                Senaste inlägg erikt
                                av erikt

Started by 2097, Igår, 20.41
                                1 response
                                57 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Staffan
                                av Staffan

Started by 2097, Igår, 21.41
                                6 responses
                                147 visningar
                                4 gillar
                                Senaste inlägg Girighet  
                                Started by 2097, Igår, 22.44
                                8 responses
                                97 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Ram
                                av Ram

Started by Henke, Igår, 23.42
                                0 responses
                                23 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Henke
                                av Henke

Started by chrull, 23 June 2019, 18.59
                                35 responses
                                581 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg Tre solar  
                                Started by OctaTracker, 22 June 2019, 22.30
                                7 responses
                                130 visningar
                                3 gillar
                                Senaste inlägg Dubbelyxa  
                                Started by Genesis, 03 May 2019, 21.18
                                304 responses
                                5.305 visningar
                                14 gillar
                                Senaste inlägg wilper
                                av wilper

Started by Gurgeh, 22 June 2019, 09.49
                                106 responses
                                1.569 visningar
                                14 gillar
                                Senaste inlägg Gurgeh
                                av Gurgeh

Started by ChampionOfAsgard, 22 June 2019, 16.43
                                3 responses
                                62 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg ChampionOfAsgard  
                                Arbetar …
                                X