Härligt att höra, vi är såklart smickrade av dina ord - och lika taggade själva!
Symbaroums regler - till stor del min förtjänst/mitt fel - äger en hel del arv från BRP, främst kanske D&D Expert. Delar av reglerna är faktiskt utvecklade ur mina egna husregler för just det spelet. Avsikten är att vara enklare i skapandet av en rollperson än Experts klumpiga poängräkning och myriader av sällan använda färdigheter. Symbaroum har färre men mer relevanta förmågor (jämförbara med experts mest centrala färdigheter), och det går snabbare att välja dem vid spelets start. Väl i spel, i strid eller problemlösning, spelar Symbaroum ungefär som Expert i komplexitet: mitt mellan EON V och Mutant År 0 för att positionera oss mot andra aktuella spel på svenska.
Vet inte om det är ett svar på den fråga jag läste in i din post? Om du inte spelade D&D Expert när det begav sig så får jag försöka hitta andra analogier till spel du spelat.
Oavsett, tack för ditt stöd, vi ska jobba om möjligt ännu hårdare för att inte göra dig och våra andra fans besvikna!